//
کدخبر: ۲۸۹۳۴۴ //

افزایش قیمت روغن نباتی در کشور به دلیل قیمت بالای روغن خام در بازارهای جهانی است/ هجوم مردم به فروشگاه ‌ها باعث خالی شدن قفسه‌ ها شد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع روغن نباتی ایران گفت: در حال حاضر بطور متوسط روزانه ۴ تا ۵ هزار تن روغن نباتی بوسیله کارخانجات در سطح کشور توزیع می شود.

افزایش قیمت روغن نباتی در کشور  به دلیل قیمت بالای روغن خام در بازارهای جهانی است/ هجوم مردم به فروشگاه ‌ها باعث خالی شدن قفسه‌ ها شد

ابوالحسن خلیلی افزود: توزیع تمامی این روغن ها زیر نظر سازمان های صنعت، معدن و تجارت هر استان در حال اتفاق افتادن است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهارداشت: فروشگاه های زنجیره ای نیز بصورت مستقیم دارای سهمیه خاص برای عرضه روغن نباتی به مصرف کنندگان هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع روغن نباتی ایران گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از روغن خام برای تولید روغن خوراکی در داخل از محل واردات تامین می شود.

وی افزود: بیش از 100 تا 150 دلار قیمت روغن خام در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده که این روی قیمت تمام شده روغن نباتی تصفیه شده مورد مصرف خانوار در کشور اثر مستقیم دارد.

خلیلی همچنین قیمت بالای روغن خام در بازارهای جهانی را از جمله دلائل افزایش قیمت روغن نباتی در کشور برشمرد و اظهارداشت: تامین روغن خام و دانه های روغنی در داخل بیش از 90 درصد به واردات وابسته است.

وی در ادامه سخنان خود به تلاطم بازار روغن نباتی در هفته های گذشته اشاره کرد وگفت: در هشت ماه گذشته در تولید و توزیع روغن نباتی در احجام مصرفی خانوار در کشور مشکلی وجود نداشت و تا همین دو هفته پیش در هم فروشگاه ‌ها مملو از روغن ‌های مورد نیاز خانوار بود و هیچ ‌گونه تقاضای مازادی در بازار به چشم نمی خورد اما از دو هفته قبل انتشار چند خبر منفی در فضای مجازی بازار روغن را متلاطم کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع روغن نباتی ایران افزود: آمار و ارقام نشان می ‌دهد که تقاضا در هر روز سه برابر روزهای عادی شده و هجوم مردم به فروشگاه ‌ها باعث خالی شدن قفسه‌ ها شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان