//
کدخبر: ۲۸۸۹۱۸ //

محدودیت‌های کرونایی دوباره رشد اقتصادی اروپا را منفی کرد

از آنجا که شاخص‌های مهم اقتصادی کشورهای حوزه یورو به کمترین میزان در 6 ماه گذشته رسیده، پیش بینی می‌شود این کشورها دوباره در حال رفتن به سممت یک رشد اقتصادی منفی هستند.

محدودیت‌های کرونایی دوباره رشد اقتصادی اروپا را منفی کرد

به نقل از راشا تودی، از آنجا که شاخص‌های اقتصادی کشورهای حوزه یورو به کمترین میزان در 6 ماه گذشته رسیده، انتظار می‌رود که این کشورها دوباره در مسیر رشد منفی اقتصادی قرار گرفته باشند. دلیل پایین آمدن نشانگرهای اقتصادی در اروپا، رفتن دوباره دولت‌های اروپایی به سمت اعمال محدودیت‌های کرونایی با هدف کنترل شیوع این ویروس است.

بر اساس آخرین ارزیابی موسسه IHF مارکت هر دو شاخص مهم ترکیب تولید و شاخص خرید مدیران بخش خدمات در ماه نوامبر به کمترین میزان از ماه می رسیده است. 

به گزارش فرتاک نیوز، این موسسه تحقیقاتی می‌گوید: جدای از آنکه در سه ماهه اول و دوم سال جاری اروپا به خاطر اعمال قرنطینه سختگیرانه برای کنترل کرونا شاهد کاهش شدید رشد اقتصادی بود، حالا شاخص خرید مدیران برای سه ماهه چهارم امسال به 47.6 واحد رسیده که کمترین میزان از سال 2012 به بعد محسوب می‌شود.

کریس ویلیامسن، کارشناس ارشد موسسه IHF مارکت می‌گوید: اقتصاد کشورهای حوزه یورو دوباره در ماه نوامبر وارد رشد منفی اقتصادی شده و دلیل آن از سرگیری اقدامات برای مقابله روند فزاینده مبتلایان به کرونا در این کشورهاست. 

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد در سه ماهه چهارم سال جاری رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای حوزه یورو دوباره منفی خواهد شد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان