//
کدخبر: ۲۸۸۷۱۹ //

مرغ ۳۲ هزار تومان شد/این درد را کجای دلمان بگذاریم؟

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: مردم به ویژه کسانی که از تمکن مالی برخوردارند باید رعایت کنند و از پرکردن یخچال‌های خود و خرید بیش از نیاز روزانه خود خودداری کنند تا افزایش تقاضا هم به دلیل مضاعفی برای بالا رفتن قیمت‌ها تبدیل نشود.

مرغ 32 هزار تومان شد/این درد را کجای دلمان بگذاریم؟

مسعود کریمی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه عدم تامین ارز و نهاده‌های دامی کافی باعث گرانی اخیر قیمت مرغ شده است، اظهار کرد: متاسفانه در شهریور و مهرماه شاهد کاهش واردات نهاده‌های دامی و ارز تخصیصی به واحدهای مرغداری بوده ایم که همین امر باعث کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کل کشور شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی ادامه داد: واحدهای مرغداری فعال البرز تنها توان تامین ۲۰ درصد از نیاز استان را دارند و ۸۰ درصد مابقی از استان‌هایی مثل مازندران، گیلان و قزوین تامین می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا مرغی که در فروردین تا خرداد کیلویی ۹ هزار تومان عرضه می‌شد حالا باید ۳۲ هزار تومان به فروش برسد، گفت: به دلیل عدم تقاضا در سه ماهه اول امسال مرغداری‌ها ناچار به فروش تولیدات خود به قیمتی پایین تر از قیمت تمام شده  که ۱۱ هزار تومان بود شدند که این امر ضرر مالی زیادی به آنها تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: در همان ماه‌ها جهاد کشاورزی اقدام به ذخیره سازی مرغ کرده که به زودی ۳۰۰ تن آن در استان توزیع می‌شود.

کریمی با بیان اینکه وارداتی بودن نهاده‌های طیور بسیاری از واحدهای پرورش مرغ را با مشکل مواجه کرده،  توضیح داد: بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های طیور وارداتی است و عدم تامین به موقع آنها باعث کاهش راندمان واحدهای مرغداری شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که که واحدهای مرغداری کل کشور به دلایل ذکر شده با مشکل مواجه شده اند استان‌های همجوار هم تا حدودی برای ارسال مرغ تولیدی خود به البرز سخت می‌گیرند.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت مرغ در همه جای کشور به بیش از ۳۲ هزار تومان رسیده، گفت: در برخی از شهرهای جنوب و غرب کشور به بیش از این مبلغ هم رسیده و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده از جمله توزیع مرغ منجمد و افزایش تولید، مشکل ایجاد شده تا حدی مرتفع شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: مردم به ویژه کسانی که از تمکن مالی برخوردارند باید رعایت کنند و از پرکردن یخچال‌های خود و خرید بیش از نیاز روزانه خود خودداری کنند تا افزایش تقاضا هم به  دلیل مضاعفی برای بالا رفتن قیمت‌ها تبدیل نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان