//
کدخبر: ۲۸۸۷۱۰ //

طلا بر مدار صعود

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و امیدواری به اقدامات محرک مالی بیشتر در آمریکا که خوش بینی نسبت به ساخت واکسن کووید ۱۹ را تحت الشعاع خود قرار داد، افزایش یافت.

طلا بر مدار صعود

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۷۲ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۷۱ دلار و ۸۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه با ۱۰ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۷۲ دلار و ۴۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۰.۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش فرتاک نیوز،استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه پس از تصمیم برای عدم تامین مالی بسیاری از برنامه های وام دهی بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال، به بازارها اطمینان داد که بانک مرکزی و وزارت خزانه داری ابزارهای بسیاری برای حمایت از اقتصاد دارند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: در واقع ناکامی در تصویب بسته محرک مالی جدید از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. ممکن است اتکای بیشتری به حمایت بانک مرکزی آمریکا وجود داشته باشد که در قالب نقدینگی و نرخهای بهره پایینتر خواهد بود. وی در ادامه افزود: اگرچه طلا در محدوده ۱۸۷۵ دلار حمایت یافته اما قویتر شدن دلار ممکن است این فلز را به محدوده قیمت ۱۸۰۰ تا ۱۷۹۰ دلار هدایت کند.

طلا که دارایی بدون بازدهی است، پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم شمرده می شود که نتیجه احتمالی تدابیر محرک مالی است.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در پایان هفته گذشته از مرز ۱۲ میلیون نفر عبور کرد و همزمان افزایش موارد ابتلا در آلمان بیم تمدید تدابیر قرنطینه را برانگیخته است.

عاملی که در معاملات روز دوشنبه از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، افت اندک ارزش دلار آمریکا بود که این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: اگرچه نرخهای بهره احتمالا پایین می ماند و دلار در سال آینده ضعیفتر می شود اما سرمایه گذاران احتمالا تمایل کمتری برای دنبال کردن قیمتهای بالاتر خواهند داشت و صبر می کنند تا در قیمتهای پایینتر طلا خریداری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر امیدواری به ساخت و عرضه واکسن کووید ۱۹، در معاملات روز جاری به رکورد بالای جدیدی صعودی کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۲۴ دلار و ۲۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۴۶ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۳۴ دلار و ۲۳ سنت ایستاد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان