//
کدخبر: ۲۸۶۸۶۲ //

بورس فردا چه رنگی است؟سبز یا قرمز؟

بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام با کاهش ۳۲۵۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۱۰ واحدی قرار گرفت.

بورس فردا چه رنگی است؟سبز یا قرمز؟

امروز مورخه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ بازار کار خود را در منطقه سبز آغاز کرد و شاخص کل در همان دقایق ابتدایی با رشد بیش از ۸ هزار واحد مواجه شد.

این سبزی شاخص کل زیاد دوام نیاورد و این شاخص با فشار عرضه دوباره به منطقه قرمز بازگشت و در نهایت با کاهش ۳۲۵۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۱۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش فرتاک نیوز،در روزی که آزاد شدن نوسانگیری روزانه را شاهد بودیم، در ۸۶۶ هزار و ۲۴۰ نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۸۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

در پایان معاملات امروز ۵۳ درصد نمادهای بازار در صف فروش و ۱۳ درصد در صف خرید قرار گرفتند.

با روند معاملات امروز، فردا مورخه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹ بازار چگونه خواهد بود؟ شاخص کل روند صعودی را خواهد داشت و یا به کانال پایین تر سقوط خواهد کرد؟

محمد بامودت مدیر سبد مجموعه تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس در پاسخ به این پرسش ها گفت: پس از چند روز هیجان منفی در بازار ناشی از ترس کاهش شدید نرخ دلار، بازار در روز جاری با افزایش تقاضای نسبی مواجه بود. ارزش صف های فروش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان در روز گذشته به ۴۲۰۰ میلیارد تومن رسید و پایان بازار نیز معاملات خوبی را شاهد بودیم. بازار در حال حاضر در سطوح جذاب قمیتی از نگاه بنیادی است، هم چنین رشد قیمت کامودیتی ها در بازار جهانی ناشی از احتمال بسته های حمایتی بزرگ تر مالی پس از انتخاب بایدن و اخباری پیرامون تست موفق چند نمونه واکسن کرونا نیز می تواند بر جذابیت گروه فلزات و معدنی و پتروشیمی ها اضافه کند.

بامودت افزود: بازار بورس در حال حاضر تنها با ریسک بسیار مهم افزایش نرخ سود سپرده مواجه است که نگرانی قابل توجهی را برای بسیاری از سرمایه گذاران به وجود آورده است، زمزمه هایی مبنی بر پیشنهاد نرخ سود بالاتر از قوانین مصوب از طرف بانک های دارای مشکل نقدینگی، درصورت عدم نظارت بانک مرکزی می تواند به رقابت منفی در بازار بانکی تبدیل شود و با افزایش نرخ سپرده تمامی بازار ها را وارد رکود کند. هم چنین از منظر تکنیکال نیز بسیاری از سهام و شاخص های گروه های مختلف در نقاط حساسی قرار گرفته اند.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: چنانچه بازار در روز آتی نتواند سطوح فعلی را حفظ کند به نظر شاهد هیجان فروش مجدد در بازار و کاهش بیش از پیش اعتماد به بازار خواهیم بود. انتظار بر این است که شاخص کل در بازار فردا مثبت باشد اما شکل گیری روند قوی وابسته به ارزش معاملات بالا و هم چنین رفع ابهامات مربوط به نرخ سود سپرده بانکی است. به منظور بازگشت اعتماد به بازار و اطمینان از پایان ریزش در بازار نیاز به افزایش ارزش معاملات بازار است که لغو ممنوعیت معاملات روزانه می تواند این امر را تسهیل کند. هم چنین با توجه به نقدشوندگی بسیار پایین به ویژه در نماد های کوچک، امکان معاملات روازنه می تواند به کمک نقدشوندگی بازار بیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان