//
کدخبر: ۲۸۴۲۴۰ //

قیمت طلا پس از ریزش چشمگیر بالا رفت

قیمت طلا پس از ریزش چشمگیر شب گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به تصویب بسته کمک مالی در آمریکا اندکی افزایش یافت.

قیمت طلا پس از ریزش چشمگیر بالا رفت

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۰۶ دلار و ۲۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از یک درصد سقوط کرده بود، با این حال از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد رشد نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۰۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۲۴ دلار و ۹۰ سنت معادل ۱.۳ درصد سقوط کرده و در ۱۹۰۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

به گزارش فرتاک نیوز،کامرون الکساندر، مدیر تحقیقات فلزات ارزشمند رفینیتیو متالز ریسرچ اظهار کرد: نگرانیها نسبت به رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ و احتمال پیروزی یک دموکرات در انتخابات آمریکا که اقدامات محرک مالی بیشتر و تضعیف ارزش دلار را به همراه خواهد داشت، به رشد قیمت طلا کمک کرده است. نشانه های توافق احتمالی برای نهایی شدن بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا هم روند صعودی طلا را تقویت کرده است.

طلا امسال از اقدامات محرک مالی بی سابقه دولتها و بانکهای مرکزی بزرگ جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا سود برده و بیش از ۲۶ درصد رشد قیمت داشته است.

با این حال رشد ارزش دلار در معاملات جمعه رشد قیمت طلا را محدود کرد. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، توجه بازار به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معطوف شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات وی در مناظره نهایی که روز پنج شنبه برگزار شد، نظرات به شدت متضادی درباره پاندمی داشتند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسید اما برای کل هفته ۱.۸ درصد رشد نشان می دهد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۸۸۴ دلار و ۵۵ سنت معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۲۳۹۲ دلار و ۹۳ سنت ایستاد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان