//
کدخبر: ۲۸۳۸۴۶ //

مقام مسئول بنیاد مسکن از ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان خبر داد

مقام مسئول بنیاد مسکن از ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان چابهار، زاهدان و مشهد خبر داد و گفت: تا بهار آینده ۱۹۴ هزار مسکن برای محرومان تکمیل می‌شود.

مقام مسئول بنیاد مسکن از ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان خبر داد

حمیدرضا سهرابی با اشاره به برنامه ساخت 100 هزار مسکن برای محرومان از سال 94 اظهار کرد: در این برنامه تاکنون ساخت 81 هزار واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد 62 هزار واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی ادامه داد: در راستای تحقق احداث 100 هزار واحد مسکن محرومان، هشت میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شد که به تازگی به 15 میلیون تومان افززایش یافته است.

وی از برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن محرومان در 21 استان کشور خبر داد و افزود: در تفاهم سال‌های گذشته با سازمان برنامه و بودجه، برای سال 97، احداث 16 هزار واحد مسکن محرومان برای سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌‌‌‌جنوبی در برنامه قرار گرفت که این واحدها با تعدادی بیشتر و با همان بودجه برای 16 هزار و 300 خانوار به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن یادآور شد: برای سال گذشته و امسال احداث تعداد 77 هزار و 440 واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر در برنامه قرار گرفت که پیش‌بینی شده است تا این واحدها در خرداد 1400 تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، از 77 هزار و 440 واحد موضوع تفاهم بنیاد با سازمان برنامه و بودجه دو هزار واحد، مربوط به مسکن ایتام است که برای این اقشار، علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن، 50 میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی شده است. 25 میلیون تومان از بلاعوض‌ها را برای هر واحد صندوق توسعه ملی و 25 میلیون تومان دیگر را بنیاد با منابع داخلی خود تامین خواهد کرد.

سهرابی ادامه داد: برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) هرکدام از این نهادها برای مشمولان تحت‌پوشش خود 25 میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهند کرد که این رقم با 50 میلیون تومان بلاعوض، پروانه و نظارت رایگان، بیمه حوادث رایگان، شرایطی را فراهم می‌کند تا واحدها در زمان مناسب برای محرومان احداث شود.  

وی توضیح داد: مسکن محرومان، موضوع تفاهم بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه در مجموع با پنج هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات کم‌‌بهره و بلاعوض احداث می‌شود که از این رقم، دو هزار و 100 میلیاردتومان بلاعوض و مابقی تسهیلات با نرخ سود پنج درصد است.

سهرابی با  اشاره به برنامه تامین مسکن خانوارهای دومعلول روستایی، گفت: تاکنون ساخت چهار هزار و 550 واحد به اتمام رسیده است که با همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد مستضفعان انجام می‌‌شود.

وی همچننین بیان کرد: ساخت 14 هزار مسکن در حاشیه شهرهای چابهار، زاهدان و مشهد در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد که با احتساب مسکن ایتام که 200 واحد است در مجموع 91 هزار و 540 واحد در کشور برای محرومان و ایتام احداث خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان