//
کدخبر: ۲۸۳۶۹۶ //

بورس به کف قیمتی رسید

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه فلزات، خودرویی، پتروشیمی و پالایشی‌ها باعث افت بیش از دو درصدی شاخص کل شد.

بورس به کف قیمتی رسید

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه سنگین در کلیت بازار سهام باعث افت بیش از دو درصدی شاخص کل شد و همچنین شاخص کل امروز به کانال یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد عقبگرد کرد.

روند نزولی شاخص کل منطقی به نظر نمی‌رسد و به دلیل جو هیجانی منتقل شده به بازار سهام است زیرا بازار سهام به متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سهام مانند لغو تحریم‌های تسلیحاتی و افزایش قیمت دلار و همچنین شروع معاملات صندوق پالایشی یکم واکنش مثبت نشان نمی‌دهد و به دلیل مختصات توده‌واری بازار سهام است.

به گزارش فرتاک نیوز،به نظر می‌رسد روند بازار سهام تا زمان انتخابات امریکا سینوسی باشد زیرا سهامداران به نحوی انتظار کاهش قیمت دلار را دارند و با احتمال بر اینکه بایدن در انتخابات امریکا پیروز می‌شود پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار دچار ریزش خواهد شد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها همگی با فشار عرضه همراه بودند اما در مقاطعی حقوقی‌ها اقدام به جمع کردن صف فروش این نمادها کردند.

همچنین بازار سهام در کف قیمتی خود قرار دارد و با توجه به دلار ۳۰ هزار تومانی بیشتر سهم‌های موجود در بازار سهام ارزندگی زیادی دارند.

نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند و از طرفی نمادهای خودرویی که در دو هفته اخیر روند خوبی داشتند نیز روندی منفی دارند و برخی از کارشناسان معتقدند بازار سهام گرفتار و گروگان نمادهای خودرویی شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۶۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان