//
کدخبر: ۲۸۰۴۹۷ //

حمایت رسانه ملی از احتکار کنندگان خودرو

فرتاک نیوز؛ صداوسیما بعنوان رسانه ملی و همه گیر به تمام مردم تعلق دارد و وظیفه آن اطلاع رسانی و تولید محتوا بدون هیچ قصد و غرضی است

حمایت رسانه ملی از احتکار کنندگان خودرو

روح الله زرین_تحلیلگر رسانه در حوزه بین الملل و مسائل سیاسی_در این یادداشت کوتاه به بررسی حمایت بخش خبری ۲۰:۳۰رسانه ملی از احتکار کنندگان خودرو پرداخته است.

 

کم کاری بخش خبری رسانه ملی

صداوسیما بعنوان رسانه ملی و همه گیر به تمام مردم تعلق دارد و وظیفه آن اطلاع رسانی و تولید محتوا بدون هیچ قصد و غرضی است و نباید با پشت کردن به رسالت خود از منافع چند نفر حمایت کند.اما برخی مدیران بخش خبری رسانه ملی اخیرا در واکنش به احتکار خودرو توسط دو غول بزرگ خودرو سازی کشور که شامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا می‌شود رسالت حرفه‌ای و ملی خود را در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما زیر پا گذاشتند.

 

واقعیت ماجرا

دو غول بزرگ تولید کننده خودرو که همان سایپا و ایران خودرو هستند با احتکار خودروهای تولید شده در جنگل و کوهستانهای نا معلوم کشور سعی در کمبود خودرو و افزایش قیمت آنرا داشتند که موفق هم شدند.و به دور از چشم قانون هزاران میلیارد تومان از این احتکار پول و سرمایه مردم را به جیب زدند.که بدون هیچ واکنشی فعالیت‌ها آنها مدتها ادامه داشت تا اینکه تصاویر احتکار هزاران خودرو تازه تولید شده منتشر شد و با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه بود و این کار ایران خودرو و سایپا به شدت محکوم شد.

 

حمایت رسانه ملی از احتکار کنندگان خودرو

پس از انتشار تصاویر خودروهای احتکار شده در فضای مجازی که در انبار هم جا نمی‌شد و در جنگل و کوهستان در فضای باز نگهداری می شد ،بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما وارد میدان می‌شود و در کمتر از دو دقیقه گزارشی منتشر می‌کند که در آن مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام می‌کنند این خودروهای لوکس و گران قیمت به دلیل نقص فنی در تولید احتکار شده اند و اجازه ورود به بازار را ندارند.و این کار بخش خبری صداوسیما نشان داد که به صورت غیره مستقیم از فعالیت احتکار کنندگان خودرو حمایت کرده است.

 

اندکی تامل

حال اگر این خودروها به دلیل نقص فنی اجازه ورود به بازار را ندارند چرا به تولید انبوه رسیده اند؟(مگر در خط تولید نظارت فنی و بازرسان ادارات استاندارد و.‌.‌.حضور ندارند)

اگر این خودروهای احتکار شده نقص فنی و اجازه فروش ندارند چرا خودرو دنا پلاس نیم میلیارد تومانی که در میان خودروهای احتکار شده وجود دارد قرار است در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد؟

چرا مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام کردند هزاران خودروی احتکار شده به بازار فروش باز می گردد قیمت خودرو هنوز روبه افزایش است و بازار خودرو به ثبات نرسیده است؟

و سوال دیگر این است که خودروسازان کشور که یارانه دولتی و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کمک به تولید کشور دریافت می کنند چرا به فکر مردم نیستند و اقدام به احتکار هزاران خودرو کردند؟

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان