//
کدخبر: ۲۸۰۰۷۴ //
چقازردی تشریح کرد:

اجرای بزرگ‌ترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با عاملیت بانک سپه

روژه‌های شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس؛ یکی از اثرگذارترین طرح‌های ملی کشور ازطریق بزرگ‌ترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با محوریت بانک سپه اجرا شد و طرح شرکت پالایش گاز بیدبلند (2) علاوه بر کمک به رونق اقتصادی و توسعه منطقه کمتر توسعه‌یافته از هدر رفت گازهای غنی چاه‌های نفت و گاز جلوگیری می‌کند.

اجرای بزرگ‌ترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با عاملیت بانک سپه

محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: بانک سپه با راهبری بزرگ‌ترین طرح سندیکایی نظام بانکی به استفاده بهینه از ذخایر استراتژیک نفت و گاز کشور کمک کرد و زمینه تکمیل طرح ملی بیدبلند (2) را پس از 17 سال توقف فراهم کرد.

اجرای طرح مهار آب‌های مرزی افتخار ماندگار برای بانک سپه

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به عاملیت این بانک در تخصیص مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای اجرای مهار آب‌های مرزی کشور، تصریح کرد: با همکاری وزارت خانه‌های کشاورزی، نیرو و بانک سپه 96 درصد پروژه‌های طرح ملی مهار آب‌های مرزی عملیاتی شده و مشارکت این بانک در ابر پروژه آب‌های مرزی جزو افتخارات بزرگ نخستین بانک ایرانی است.

وی یادآور شد: اجرای پروژه مهار آب‌های مرزی به مدیریت بیش از 5.5 میلیارد مترمکعب آبی که از مرزهای کشور خارج می‌شد، منجر و 224 هزار هکتار زمین زراعی زهکشی و به شبکه آبیاری مجهز شد اضافه شد و 180 هزار هکتار زمین کشاورزی برای اولین بار زیر کشت آبی رفت.

چقازردی ضمن تأکید بر اهمیت توسعه بخش آب و کشاورزی، تصریح کرد: حمایت از احداث بزرگ‌ترین باغ مرکبات، انگور و خرما و احداث سد خاکی در شهرستان قصر شیرین در نقطه صفر مرزی و کمک به راه‌اندازی واحد بزرگ پرورش گاو شیری در استان قزوین ضمن اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای صدها نفر به تأمین امنیت غذایی کشور هم کمک می‌کند.

وی یادآور شد: بانک سپه برای احداث دو واحد یادشده 2 هزار میلیارد ریال منابع اختصاص داده است.

تأمین 11 میلیارد دلار منابع ارزی برای بخش نفت و گاز

مدیرعامل بانک سپه در مورد ارقام کلی قرارداد بانک سپه با صندوق توسعه ملی در حوزه ارزی، گفت: این بانک با رویکرد کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در کشور، هرسال قرارداد ارزی با صندوق توسعه ملی منعقد کرده و بخشی از منابع این صندوق را به مسیر توسعه کشور سوق می‌دهد.

وی ضمن تأکید بر نقش تأثیرگذار بانک سپه در تبدیل عواید ناشی از فروش نفت و گاز به ثروت‌های ماندگار و سرمایه‌های مولد در ایران، تصریح کرد: این بانک یکی از بانک‌های تأثیرگذار در توسعه صنعت نفت و گاز کشور است و تأمین مالی صنایع بالادستی و پروژه‌های مهم حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی توسط بانک سپه به‌ویژه در میدان‌های مشترک ضمن کمک به افزایش درآمد ملی از تضییع حقوق کشور در این میدان جلوگیری می‌کند.

وی ضمن اشاره به طرح‌های مهم در حال اجرا با حمایت بانک سپه در حوزه نفت و گاز، گفت: بر اساس مبلغ مصوب در قراردادهای بانک سپه و صندوق توسعه ملی این بانک 9 میلیارد و 500 میلیون دلار منابع مالی طرح‌های حوزه نفت و گاز و یک میلیارد و 528 میلیون دلار پروژه‌های بخش پتروشیمی را تأمین می‌کند.

توجه ویژه به توسعه مناطق مرزی و کم برخوردار

وی بر توجه ویژه بانک سپه به توسعه اقتصادی در مناطق مرزی و کم برخوردار اشاره کرد و افزود: حدود 60 درصد از مبالغ قراردادهای امضاشده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی به طرح‌های تکمیلی و ایجاد و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در مناطق کم برخوردار اختصاص‌یافته است.

چقازردی در مورد مراوده بانک سپه با صندوق توسعه ملی در حوزه ارزی، اظهار داشت: این بانک طی پنج سال اخیر با مسئولیت‌پذیری، عاملیت تأمین منابع ارزی طرح‌های بزرگ در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه و سایر بخش‌های راهبردی را به عهده گرفته و کارنامه درخشانی دارد.

بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل‌شده به چرخه تولید با حمایت بانک سپه

وی به نقش تأثیرگذار بانک سپه در جلوگیری از تعطیلی احتمالی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: این بانک با تأمین مالی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در قالب تبصره 18 به بازگشت تعداد چشمگیری از واحدهای اقتصادی به چرخه تولید کمک و زمینه افزایش ظرفیت تولید برای بسیاری از واحدهای تولیدی را فراهم کرد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک برای تأمین سرمایه در گردش ارزان‌قیمت واحدهای تولیدی از اواخر سال 1397 تا پایان سال گذشته 12 فقره قرارداد با صندوق توسعه ملی امضا کرد و مبالغ آنها را در قالب تبصره 18 در اختیار فعالان اقتصادی در سراسر کشور قرار داد.

کمک به خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و شرکت‌های دانش‌بنیان

وی ضمن تأکید بر همسویی بانک سپه با سیاست‌های اقتصادی دولت، تصریح کرد: این بانک با تأمین مالی واحدهای تولیدی و طرح‌های اقتصادی از محل منابع صندوق توسعه ملی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گردشگری نقش مهمی در تولید و اشتغال ایفا می‌کند.

چقازردی اظهار داشت: بانک سپه هم‌زمان با حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی سعی کرد از محل منابع صندوق توسعه ملی از طرح‌هایی نظیر خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبانی کند و طی پنج سال اخیر در این زمینه 25 قرارداد با صندوق ملی به امضا رساند.

پشتیبانی از اجرای طرح‌های تکمیلی و ایجادی

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک با رویکرد کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در کشور، هرسال قراردادهای متعدد ارزی و سپرده‌گذاری ریالی با صندوق توسعه ملی منعقد کرده و با سوق دادن بخشی از منابع این صندوق به مسیر توسعه نقش کلیدی و مؤثری در تبدیل نفت به ثروت و سرمایه پایدار در کشور ایفا می‌کند.

چقازردی افزود: این بانک برای حمایت از تولید و اشتغال، با صندوق توسعه ملی 70 فقره قرارداد سپرده‌گذاری ریالی به مبلغ 38 هزار و 120 میلیارد ریال طی سال‌های 1394 تا 1398 امضا کرده است.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: 38 فقره از این قراردادها برای اختصاص به طرح‌های تکمیلی و احداثی و 32 فقره آن‌هم برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی امضا شده است.

وی مبلغ قرارداد امضاشده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی، برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در پنج سال اخیر را 18 هزار و 568 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بانک در مقطع زمانی ذکرشده 19 هزار و 555 میلیارد ریال قرارداد نیز به‌منظور تأمین مالی پروژه‌های تکمیلی و ایجادی با صندوق توسعه ملی منعقد کرده است.

24 هزار میلیارد ریال از مبلغ کل قراردادها تسویه شده است

به گفته چقازردی، بانک سپه تاکنون 24 هزار میلیارد ریال از مبلغ کل قراردادهای امضاشده با صندوق توسعه ملی بابت 31 فقره قرارداد را تسویه و بازپرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: مبالغ قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی از محل صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های دولت به بخش‌های مختلف اقتصادی در سراسر کشور اختصاص‌یافته است.

کمک به تأمین برق و آب شرب و صنعتی کشور

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: طرح تأمین ورق و لوله‌های فولادی به‌منظور اجرا و تکمیل تأمین آب شرب و صنعتی 48 شهر از دیگر اقدامات بانک سپه در کمک به اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در کشور است.

مدیرعامل بانک سپه در موردحمایت این بانک از تولید برق در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بانک سپه با اختصاص 570 میلیون دلار منابع به طرح‌های بزرگ تولید برق نظیر ماهتاب کاسپین، هریس و امثال آن‌ها نقش مهمی در افزایش میزان برق تولیدی کشور دارد.

مشارکت در شیرین سازی آب خلیج‌فارس

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک با اختصاص هزار و 300 میلیارد ریال منابع به پروژه بزرگ ملی شیرین سازی و خط انتقال آب گام مهمی در آب‌رسانی به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد داشته است.

وی افزود: بانک سپه در قالب کنسرسیوم بانکی متشکل از 9 بانک کشور برای تأمین مالی طرح شیرین سازی آب خلیج‌فارس 516 میلیارد و 490 میلیون ریال اختصاص داده است.

چقازردی خاطرنشان کرد: همچنین بانک سپه 13 درصد از منابع موردنیاز طرح انتقال آب خلیج‌فارس در قالب طرح سندیکای بانکی را تأمین خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان