//
کدخبر: ۲۷۸۰۷۱ //

سهام عدالت به زبان ساده

سهام عدالت یکی از واژگانی است که هر روزه در رسانه ها استفاده می شود اما کمتر کسی است که تصویری واضح از این سهام داشته باشد. در این مطلب تلاش شده است که به صورت ساده به سوالات ابتدایی مربوط به سهام عدالت پاسخ داده شود.با ما همراه باشید.

سهام عدالت به زبان ساده

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر بار با شنیدن واژه سهام عدالت دچار سردرگمی می شوید این مطلب برای شما تالیف شده است. سهام عدالت چیست و آیا به صورت عام به همه ی مردم تعلق می گیرد؟ چگونه می توانیم از سهام خود آگاه شویم؟ ارزش سهام به چه میزان است و تا چه حد رشد دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخی کامل دریافت کنید.

سهام عدالت چیست؟

اگر بخواهیم به طور ساده سهام عدالت را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که این سهام یک رایانه از سوی دولت است که به اقشار کم درآمد تعلق می گیرد.

سهام عدالت

8 گروه مشمول سهام عدالت

1. همه ی مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی

2. کارگران فصلی

3. روستاییان و عشایر

4. کارگران فصلی ساختمانی

5. خبرنگاران

6. زنان سرپرست خانوار

7. طلاب و خادمین مساجد

8. تمامی کارمندان و بازنشستگان ارگان های کشوری و لشگری

چگونه می توان سود سهام عدالت را دریافت کرد؟

اگر شما از مشمولین دریافت سهام عدالت باشید شماره ی شبای شما در سامانه ثبت شده است. سود سهام هر کدام از اعضای خانواده مستقیماً به حساب خود شخص واریز می شود.

دقت داشته باشید که در حال حاضر امکان ثبت نام برای این سهام وجود ندارد. در صورت ثبت نام مجدد، اخبار به صورت عمومی و در تمامی رسانه ها منتشر خواهد شد.

آزاد سازی سهام عدالت به چه معناست؟

شما می توانید به صورت مستقیم سهام خود را آزاد کنید و با استفاده از کد بورسی سرمایه ی خود را مدیریت کنید. در این روش شما نیاز دارید با مهارت های خود سهام خود را کنترل کنید و در سود و زیان آن شریک باشید. اما شما می توانید به روش دیگری نیز سهام عدالت خود را آزاد کنید.

در روش دوم در ضمن نگهداری مالکیت سهام برای شما، شرکت های سرمایه گذاری استانی وظیفه ی مدیریت کارهای سهامی شما را بر عهده خواهند گرفت. گرچه این روش مناسب ترین روش آزاد سازی سهام برای اکثریت است اما هنوز جزئیات اجرایی آن اعلام نشده است.

بهترین راه برای فروش سهام چیست؟

شما می توانید تا سقف 60 درصد از سهام عدالت خود را به فروش برسانید. این فروش می تواند از طریق کارگزاری ها و یا بانک ها صورت بگیرد. 

تجربه نشان داده است که مناسب ترین روش برای به فروش رساندن سهام شما، سپردن آن به کارگزاری ها است. فروش سهام توسط بانک ها گرچه مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت اما توجه داشته باشید که تعداد بسیار زیادی از افراد گزارش کرده اند که مدت دریافت پول سهام بسیار زیاد است.

همچنین در برخی گزارش ها اعلام شده است که افراد نمی توانند به سایت بانک وارد شوند و سهام خود را پیگیری کنند.

توصیه ما به شما این است که سهام خود را به کارگزاری های مطمئن واگذار کنید. این روش به شما سرعت و سود بالا را ارائه می کند.

در صورت تاخیر در واریز مبلغ سهام عدالت فروخته شده ی خود چه کنیم؟

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی تقاضا کرده است که در صورت فروش سهام و عدم دریافت مبلغ آن، مراتب را به شماره 33967300- 021 گزارش دهند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که هیچ تاخیر غیر معمولی پذیرفته شده نیست و مردم باید برای حق خود با ما در تماس باشند. افرادی که با این تاخیر های غیر معمول مواجه شده اند همچنین می توانند با مراجعه به سایت www.mefa.ir و پر کردن فرم مخصوص این مشکل، حقوق خود را در سطوح بالای اداری پیگیری کنند.

سهام عدالت با چه هدفی ارائه شده است؟

1. به منظور محدود سازی حمایت های مستقیم دولتی به اقشار ضعیف و همچنین کمک به استقلال خانواده هایی که توانایی از نظر مالی ضعیف محسوب می شود. 

2. پیشبرد سیاست خصوصی سازی در سطوح بالا و واگذاری سهام بنگاه های دولتی به اقشار تهی دست جامعه

3. گام گذاشتن در راه شفاف سازی سهام و امور مالی شرکت ها. این روش ها از فساد در سطوح گسترده جلوگیری می کند.

4. شروعی برای کوچک کردن حجم دولت و گسترش دموکراسی 

5. افزایش سهم بخش تعاون 

6. توزیع عادلانه ی ثروت در کشور

آیا بانک ها ملزم به پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری هستند یا خیر؟

طبق آخرین اخبار اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی، بانک ها ملزم به پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری هستند. مراتب این امر به تمامی بانک ها ابلاغ شده است و شما هم اکنون می توانید برای این امر اقدام کنید.

چند دلیل برای نفروختن سهام عدالت

1. هدف اصلی سهام عدالت فروش و تامین معاش نیست.

همانطور که اشاره شد هدف اصلی این سهام ایجاد برابری میان اقشار مختلف جامعه است. اگر کسی این سهام را به فروش برساند و با آن معاش خود را تامین کند سبب می شود که سیاست های دولت در زمینه ی برابری شکست بخورد. در این راستا قوه ی مجریه ایران با آزاد سازی سهام برای فروش خود سبب ایجاد این شکست شده است.

2.سود بلند مدت سهام چندین برابر قیمت فعلی آن است.

با این که فروش سهام امروزه رونق دارد اما مردم باید دقت داشته باشند که ارزش این سهام بسیار بیشتر از قیمت امروزی آن است. با تحریک مردم به فروش سهام های خود این افراز سودجو هستند که سود عظیم به دست می آورند و همین امر برخلاف دستور مقام معظم رهبری و اهداف اصلی سهام عدالت است.

نتیجه گیری

سهام عدالت با هدف ایجاد برابری بین طبقات بالای جامعه با طبقات ضعیف تر به مردم ارائه شد. امروزه با تشویق بانک ها و قوه ی مجریه تعداد زیادی از افراد دست به فروش این سها ارزشمند کرده اند. توصیه ی ما به شما این است که این سهام گران قیمت را برای خود و خانواده تان نگهدارید و اجازه دهید که زمان ارزش واقعی آن را نشان دهد.

اگر همچنان قصد آزاد سازی و یا فروش سهام خود را دارید ما تلاش کرده ایم به صورت خلاصه شما را راهنمایی کنیم. توصیه می شود که برای فروش تحقیقات بیشتری انجام دهید و از کسانی که تجربه ی فروش دارند مشورت بخواهید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۰۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان