//
کدخبر: ۲۷۶۹۷۵ //

راه‌اندازی تابلوی فرابورس برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تابلوی جدید در فرابورس برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک با فرآیند رشد مثبت خبر داد.

راه‌اندازی تابلوی فرابورس برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک

علیرضا دلیری گفت: ما شرکت های دانش بنیانی داریم که هنوز به لحاظ شرایط لازم برای ورود به بورس به حد اعلا نرسیده اند ولی فرآیند رشد آنها، فرآیندی بسیار مثبت است. برای این شرکت ها در حال راه اندازی تابلوی جدیدی در فرابورس هستیم که این شرکت های کوچکی که فرآیند رشد دارند، روی تابلوی فرابورس بروند و شرکت کنند.

وی در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان در بورس بیان کرد: شرکت های دانش بنیان از حدود چهار سال پیش وارد سازمان بورس شده اند و تا الان ۴۱ شرکت دانش بنیان وارد بورس شده اند و ارزش این شرکت ها نزدیک به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است که تقریباً نزدیک به هفت درصد بورس ایران را تشکیل می دهند، این شرکت ها در تابلوی اول، دوم و فرابورس و سالن های مختلف حضور دارند.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: رشد شرکت های دانش بنیان در بورس با رشد سایر شرکت ها متفاوت بوده و رشد بسیار بالایی داشته اند. برخی از این شرکت ها با توجه به اینکه واحد تحقیق و توسعه دارند، رشد دوبرابری داشتند.

دلیری ادامه داد: ما بناداریم در سال ۹۹ تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان را وارد بورس کنیم و در حال حاضر تعداد بسیاری پرونده شرکت های دانش بنیان آماده شده تا بتوانیم تا پایان سال استارت ورود حداقل ۲۰ شرکت دانش بنیان جدید برای ورود به تابلوی بورس را داشته باشیم.

وی با اشاره با اینکه شرکت های جدید هم شامل شرکت های دانش بنیان تولیدی و استارتاپ ها هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۴۱ شرکت حاضر در بورس، شرکت های دانش بنیان هستند. در برنامه ریزی های انجام شده بناداریم استارتاپ های خدماتی و شرکت های دانش بنیان تولیدی وارد تابلو بورس شوند.

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، درخصوص نوع فعالیت شرکت های دانش بنیان حاضر در بورس گفت: بیشتر شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات و حوزه دارو و مواد شیمیایی حضور دارند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیانی که می خواهند وارد تابلوی بورس شوند، باید قطعا شرایط لازم را از نظر سرمایه و ارزش شرکت و سوددهی داشته باشد، این ها یک شرایط ابتدایی از نظر بازار سرمایه است و ما نیز اعتقاد داریم شرکتی که به بلوغ نرسیده است، نباید وارد این کار شود. اما این ۴۱ شرکت دانش بنیان شرایط لازم را داشتند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان