//
کدخبر: ۲۷۶۸۶ //

بانک‌ها فقط به افراد خاص با سفارش‌های لازم وام می‌دهند

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروزه بانک‌های ما فقط به افراد خاص با سفارش های لازم وام می‌دهند و به رقیب اصلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور تبدیل شده‌ان


بانک‌ها فقط به افراد خاص با سفارش‌های لازم وام می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم درباره مشکل‌زا بودن فعالیت‌های بانکی اظهار داشت: امروزه بانک‌های عامل بروز مشکلات برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران کشور هستند و در این موضوع هیچ تردیدی نیست.

وی بیان داشت: با اینکه قانون رفع موانع تولید، بانک‌های ما را موظف کرده تا بنگاه‌های تولیدی یا شرکت‌های اقماری خود را واگذار کنند و به رسالت اصلی خود یعنی بانکداری بپردازند ، ولی متاسفانه با گذشت حدود 2 سال از تصویب و ابلاغ آن هنوز بانک‌ها زیربار این مصوبه مجلس نرفته و به‌ آن عمل نکرده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌های ما رقیب بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور شده و به همین علت نتوانسته‌اند تسهیلات و سرمایه در گردش را در اختیار بنگاه‌های تولیدی و صنعتی قراردهند، از این رو بنگاه‌های ما به حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی درآمده اند.

موسوی لارگانی بیان داشت: از دیگر چالش‌های امروز بانک‌های ما این است که این نظام بانکی فقط به افراد خاص با سفارش های لازم وام می‌دهد و این اتفاق هم باعث شده تا تولیدکنندگان واقعی نتوانند از وام‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: آنهایی هم که با رانت وام می‌گیرند، آن را در مسیری غیر از آنچه که در مصوبه ارائه تسهیلات ذکر شده مصرف می‌کنند که باز نتایج آن دامن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قبلا بارها از بانک‌های کشور تحقیق و تفحص صورت گرفته، افزود:‌ نیاز کشور این است که مجلس بعد نظارتی خود را قوی‌تر کند و دلیل اجرا نشدن قانون را از بانک‌ها به جد پیگیری کند.

موسوی لارگانی در پایان گفت: حقیقا از رئیس مجلس درخواست داریم تا قوانین که دولت ابلاغ نکرده یا اجرا نمی‌شود را گوشزد کنند تا شاهد بی‌توجهی به قانون نباشیم.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان