//
کدخبر: ۲۷۶۵۷۸ //

کارشناس بازار سرمایه: تا آبان ماه وضعیت بازار متعادل است

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد، وضعیت بازار سرمایه حداقل تا آبان ماه روند صعودی چندانی مانند گذشته نداشته باشد و به صورت متعادل پیش برود.

 کارشناس بازار سرمایه: تا آبان ماه وضعیت بازار متعادل است

زهرا دفتری در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به روند نزولی شاخص بورس طی چند وقت اخیر و افت قیمت بسیاری از سهم‌ها، افزود: بعد از یک رشد تند و صعودی که طی چند ماه اخیر شاهد بودیم، چنین اصلاح و تعدیل قیمت‌هایی بعید به نظر نمی‌رسید و این اصلاح باید به هر حال رخ می‌داد.

وی ادامه داد: اگرچه معتقدم این کاهش شاخص ریزش نیست و بیشتر به عنوان یک اصلاح از آن می‌توان نام برد، اما این اصلاح روند تندی داشت که بعد از یک رشد تند، طبیعی بود.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد این روند نزولی به زودی متعادل شود.

به گزارش فرتاک نیوز،به گفته دفتری، بعد از متعادل شدن بازار تا حدود آبان ماه نمی‌توان انتظار رشدی مانند قبل را در بازار سرمایه داشت که این موضوع چند دلیل دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این دلایل تسویه اعتباری‌ها تا 15 شهریور ماه است، به این معنی که افرادی که از کارگزاری‌ها اعتبار گرفته اند تا 15 شهریور باید بدهی خود را تسویه کنند.

به گفته مدیر پیشین بورس منطقه‌ای کرمانشاه، از سوی دیگر طی روزهای آتی تعطیلات ایام محرم را داریم و معمولا در ایامی که با تعطیلات مواجهیم، بازار با احتیاط رفتار می‌کند.

دفتری تاکید کرد: همچنین طی سالهای اخیر همواره در مهر ماه روند کاهشی شاخص را داشته ایم که ممکن است این موضوع نیز بر رشد شاخص تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه با این اوصاف بازار احتمالا تا آبان ماه به شکل متعادل پیش خواهد رفت و رشد چندان زیادی نخواهد داشت، عنوان کرد: البته همه این موارد در حد پیش‌بینی است و وضعیت بازار سرمایه طی چند وقت اخیر بگونه‌ای بوده که حتی پیش‌بینی خبره‌ترین کارشناسان نیز سوخت شده است.

دفتری از نگرانی سهام‌داران در شرایط کنونی هم یاد کرد و گفت: وقتی افراد بدون داشتن اطلاعات کافی و با سرمایه‌های ضروری خود وارد بورس شده اند، این نگرانی جای تعجب ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه به افراد توصیه کرد در شرایطی که دانش چندانی نسبت به بازار سرمایه ندارند، تا حد امکان از ظرفیت سبدگردان‌ها استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان