//
کدخبر: ۲۷۶۴۹۱ //

رئیس اتحادیه طلا: ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور مبارزه با پولشویی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان عدم ارتباط الزام کارت ملی برای خرید طلا با موضوع مالیات اعلام کرد: ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و هدف از این موضوع احراز هویت خریدار است.

رئیس اتحادیه طلا: ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور مبارزه با پولشویی است

ابراهیم محمدولی در مورد ارائه کارت ملی جهت خرید طلا و سکه گفت: این دستورالعمل در راستای مبارزه با پولشویی بیش از یک سال و نیم پیش می باشد، که براساس آن میزان خرید بالای 15 میلیون تومان منوط به ارائه کارت ملی بوده و هدف اصلی آن بررسی اصالت خریدار و تطابق کارت بانکی با کارت ملی وی می باشد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی یادآور شد: بعضا دیده شده که سارقان با کارت های مسروقه بانکی، اجناسی از جمله طلا و سکه خریداری کرده اند و این موضوع موجب مشکلاتی برای فروشنده از جمله همکاران صنفی ما شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن رد ارتباط این موضوع با بحث اخذ مالیات از خریداران افزود: تصمیم درباره دریافت مالیات با سازمان امور مالیاتی است و هیچ ارتباطی با این اتحادیه ندارد و در این خصوص بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است، لذا ارائه کارت ملی در مورد طلا و سکه تنها به منظور مبارزه با پولشویی می باشد .

محمدولی در مورد سقف میزان خرید با کارت ملی از واحدهای صنفی این اتحادیه تاکید کرد: در زمان ابلاغ این دستورالعمل پانزده میلیون تومان مورد نظر خرید حدوداً برابر با 120 گرم طلا بود، ولی هم‌اکنون این مبلغ کمتر از 15 گرم طلا می باشد که لازم است مسئولان امر میزان سقف خرید طلا با کارت ملی را با توجه به شرایط روز افزایش دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان