//
کدخبر: ۲۷۵۹۶۵ //

قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در واکنش به ابراز نگرانی بانک مرکزی آمریکا نسبت به روند احیای اقتصادی که ریسک گریزی سرمایه گذاران را برانگیخت، روند افزایشی پیدا کرد.

قیمت طلا بالا رفت

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۹۴۶ دلار و ۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرده و به پایینترین قیمت در یک هفته اخیر رسیده بود.

به گزارش فرتاک نیوز،در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد کاهش، به ۱۹۵۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۴۲ دلار و ۸۰ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش، در ۱۹۷۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

ادوارد مایر، تحلیلگر بازار در این باره گفت: طلا پس از ریزشی که شب گذشته داشت، ثبات یافته است. عوامل بنیادینی که از قیمت طلا پشتیبانی کرده اند تغییری نکرده اند. اقدامات محرک مالی همچنان انجام می شود و هنوز خیلی زود است درباره روند احیای اقتصاد جهانی صحبت کنیم و شاهد نرخهای بهره بالاتر و دلار قویتر باشیم. هنوز ماهها با چنین اتفاقی فاصله داریم.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد رکود اقتصادی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ با روند بسیار مبهمی روبروست و بر ضرورت اقدامات محرک مالی بیشتر تاکید کرد.

این اظهارات منفی درباره اقتصاد آمریکا باعث عقب نشینی بازارهای سهام آمریکا و آسیا شد.

طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم سابقه بانکهای مرکزی جهان و کاهش نرخهای بهره نزدیک به صفر که برای حمایت از اقتصادها در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده اند بیش از ۲۸ درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار روز پنج شنبه بهبود یافت و بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش پیدا کرد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، طلا به حرکت دلار آمریکا و انتظارات سیاست پولی آمریکا حساس مانده است و بازار شب گذشته از گزارش نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا کاملا مایوس شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۲ درصد صعود کرد و به ۲۷ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد صعود کرد و ۹۳۸ دلار و ۸۱ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۱۶۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان