//
کدخبر: ۲۷۴۶۴۵ //

دلایل ریزش قیمت طلا اعلام شد

با تشدید تنش ها بین چین و امریکا همزمان که دلار رشد چشمگیری را تجربه کرده است قیمت طلا به شدت در حال ریزش است.

دلایل ریزش قیمت طلا اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

  تا ساعت ۱۴:۴۸ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۲.۰۹ درصد یا ۴۲.۳۶ دلار سقوط کرد و به ۱۹۸۴.۸۹ دلار رسید اما ریزش طلا در اینجا متوقف نشد و این فلز گران بها از ظهر امروز تاکنون کاهش ۴۰ دلاری را تجربه کرده است و هر اونس از آن به قیمت 1.941 دلار رسیده است.

کارشناسان بر این عقیده اند که بالا گرفتن تنش های چین و امریکا و تحریم چند شخصیت آمریکایی توسط پکن دلیل اصلی ریزش قیمت طلا در برابر ارزشمند شدن دلار است.

سقوط بی‌سابقه قیمت طلا / کاهش 42 دلاری در اونس

قیمت طلا از روز گذشته تاکنون کاهش ۷۰ دلاری یا ۴ درصدی را تجربه کرده است و کارشناسان بر این عقیده اند که شدت گرفتن بیشتر تنش ها قیمت این فلز گران بها را بیشتر کاهش می دهد و برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که خروج سرمایه گذاران از بازار طلا آنها را به سمت بازار نقره هدایت می کند.

تشدید تنش های چین و امریکا تنها دلیل سقوط تاریخی قیمت طلا نیست و با تحلیل بازارهای مالی ریزش طلا درست زمانی اتفاق افتاد که روسیه اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ را ساخته است و قیمت طلا بلافاصله بعد از این خبر ریزش ۵۱ دلاری را تجربه کرده که در تاریخ بازارهای جهانی بی سابقه بوده است. دلیل این اتفاق از نظر کارشناسان حجم بالای ذخایر طلای روسیه و تاثیرگذاری آن بر بازارهای جهانی است.

همچنان که طلا ریزش های اولیه در بازار را تجربه می کند سرمایه گذاران هر چه بیشتر سرمایه خود را از این بازار خارج می کنند به گونه ای که طبق گفته بلومبرگ تاکنون یکی از شرکت های بورسی در آمریکا که در این زمینه فعالیت می کند خروج ۳۸۲ میلیارد دلاری سرمایه را تجربه کرده است و هرچه سرمایه گذاران به سمت بازارهای موازی حرکت می کنند و سرمایه بیشتری از بازر طلا خارج می شود سقوط طلا شدت می گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان