//
کدخبر: ۲۷۴۰۷۳ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۵/۱۷

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افت به ۴۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۵/۱۷
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از اینکه رشد تقاضا برای انرژی به دلیل گسترش مجدد شیوع کرونا متوقف خواهد شد و در حالی که مذاکرات دولت و دموکرات های کنگره برای رسیدن به توافقی بر یک بسته محرک اقتصادی جدید متوقف شده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 12 سنت معادل 0.27 درصد افت به 44 دلار و 97 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با 16 سنت معادل 0.38 درصد کاهش به 41 دلار و 79 سنت رسید.

اما نفت برنت و نفت خام آمریکا همچنان در مسیر ثبت رشد هفتگی حداقل 4 درصدی قرار دارند که بهترین عملکرد برای این دو شاخص از هفته منتهی به 3 جولای تاکنون است.

اوج گیری مجدد شیوع کرونا همچنان اصلی ترین عامل نگرانی در بازار نفت است، زیرا در صورت قرنطینه مجدد شهرها مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار ترمیم تقاضا برای انرژی باشد. آمارها نشان می دهد میزان شیوع کرونا در تعدادی از ایالت های آمریکا نظیر کلرادو، اوهایو و ویرجینیا رو به افزایش است.

تحلیلگران همچنین نگران عدم پیشرفت مذاکرات بین کاخ سفید و دموکرات ها بر سر بسته مالی جدید مقابله با کرونا هستند. به گفته دموکرات ها اگر ترامپ نمی خواهد بیش از این مذاکره کند، ممکن است چند دستور اجرایی صادر کند.

موسسه تحقیقاتی ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بسته مالی مقابله با کرونا همچنان آخرین امید برای افزایش تقاضا برای سوخت است، زیرا فصل سفرهای تابستانی در آمریکا به زودی به اتمام خواهد رسید.»

طی هفته جاری کاهش ارزش دلار به تقویت قیمت نفت کمک کرده، زیرا از آنجایی که نفت به دلار ارزش گذاری می شود، ارزان تر شدن دلار منجر به جذابیت بیشتر قیمت ها برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان