//
کدخبر: ۲۷۳۳۲۷ //

دولت باید هرچه سریع‌تر اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرایی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حوزه مسکن مدت‌ها است به صورت کامل قفل و راکد شده و ریشه این مسئله را باید در سیاست‌هایی جستجو کرد که به ویژه در چند سال اخیر مصوب و اجرایی شده است.

دولت باید هرچه سریع‌تر اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرایی کند

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به وضع نابسامان مسکن در کشور اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که سرمایه‌های راکد بسیاری در حوزه مسکن وجود دارد و تمام این‌ها بیانگر این است که دولت باید هرچه سریع‌تر اخذ مالیات از خانه‌های خالی و سرمایه‌های راکد در بخش مسکن را اجرایی کند.

به گزارش فرتاک نیوز،نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: بخش‌های مولد و تولیدی و صنعتی کشور امروز مالیات پرداخت می‌کنند و این روال باید در مورد سرمایه‌های غیرمولد نیز کاربست پیدا کند.

عنابستانی افزود: حوزه مسکن مدت‌هاست به صورت کامل قفل و راکد شده و ریشه این مسئله را باید در سیاست‌هایی جستجو کرد که به ویژه در چند سال اخیر مصوب و اجرایی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه از ناحیه مسکن متحمل ضرر و هزینه‌های زیادی شده‌اند؛ حوزه مسکن را نمی‌توان با مصاحبه و ایده‌پردازی ساماندهی کرد بلکه باید به ویژه عرضه مسکن را برای اقشار ضعیف جامعه افزایش داد.

عنابستانی عنوان کرد: از سوی دیگر باید در مسیر کاهش نهایی قیمت تمام شده مسکن قدم برداشت و در این راستا می‌توان اقداماتی همچون وضع مالیات بر خانه‌های خالی، حذف قیمت زمین و یا ارائه مصالح یارانه‌ای را در دستور کار قرار داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان