//
کدخبر: ۲۷۰۹۲ //

به رئیس جمهوری رای دهیم که حامی تولید داخل باشد نه فقط سرمایه‌گذار خارجی

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه با نگاه به بیرون کشور مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل نخواهد شد گفت:تغییر سیستم بانکی و هدایت منابع به سمت تولید باید مورد توجه مردم برای انتخاب ریاست جمهور آینده باشد.

به رئیس جمهوری رای دهیم که حامی تولید داخل باشد نه فقط سرمایه‌گذار خارجی
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجواد حسینی کیا در گفت وگو با خبرنگار، درباره نسخه شفا بخشی برای اقتصاد گفت:اقتصاد کشور باید با تکیه بر منابع داخلی رونق گیرد.صرفاً با نگاه به بیرون مشکلات اقتصادی و اجتماعی نخواهد شد، در حال حاضر 3تا4 سال است که دولتمردان وعده حل مشکلات  اقتصادی با نگاه بیرون دارند اما موفق نشده اند.
 

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد:اکنون نزدیک به 6 میلیون جمعیت متقاضی کار داریم. باید چند کار انجام شود تا سرمان و سامانی در حوزه اشتغال صورت گیرد و منابع مالی به سمت تولید و اشتغال جهت دهی یابد. در حال حاضر سیستم بانکی نیازمند تغییر اساسی است. بحث مالیات نیز نیازمند تغییر اساسی است. مرکز تولیدی نباید مالیات بپردازد یا باید سهم مالیاتی آنها اندک باشد.  بنابراین نظارت قوی می خواهد. اولاً اینکه جنسی که تولید می شود با کیفیت باشد، ثانیاً کالایی که در داخل ظرفیت تولید دارد نباید از خارج از کشور وارد شود، واردات علاوه بر اینکه نیروی انسانی، مالیات و تولید را تحث شعاع قرار می دهد تبعات بد دیگری برای اقتصاد دارد.
 

 وی با تأکید بر اینکه منابع مالی باید به سمت مناطق محروم و تولید اشتغال در روستاها هدایت شود افزود:علاوه بر اینکه درکشور نرخ بیکاری بالاست ، نرخ دستمزد پایین است و با هدایت منابع به سمت تولید در روستا می توانیم از مهاجرت شهر به روستا جلوگیری کنیم و در راستای نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
 

 حسینی کیا گفت:متأسفانه مافیای قدرت اجازه نمی دهند که تولید رونق گیرد چرا که برایشان واردات منفعت دارد. بنابراین باید به کسی رأی دهیم که حاشیه امن برای کسی دیگری نداشته باشد و اطرافیان او دستی در بانک ها و مسائل فساد نداشته باشند. در این صورت می تواند زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را فراهم کند. مردم در این موضوع باید خیرالموجودین را بیابد و توجه داشته باشند که مشکل اصلی کشور واردات بی رویه و عملکرد اشتباه سیستم بانکی است که باید اصلاح شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان