//
کدخبر: ۲۶۶۰۹۴ //

آشنایی با شغل های پردرآمد در دنیا

درآمد مناسب یکی از مهم‌ترین دلایل افراد برای داشتن رضایت شغلی است. اینها شغل‌هایی هستند که دارندگان آن، حتما از نظر مالی راضی هستند.

آشنایی با شغل های پردرآمد در دنیا
به گزارش فرتاک نیوز،

عده‌ای هستند که از کاری که انجام می‌دهند رضایت دارند زیرا کارشان به آنها اجازه می‌دهد تا رویای خود را دنبال کنند و در پایان ماه نیز از درآمد خوبی بهره ببرند. اما همه خوش شانس نیستند که در چنین شرایطی قرار بگیرند، بنابراین باید تلاش خود برای داشتن شغل بهتر با درآمد بالاتر را ادامه دهند.

اکثر مردم فکر می‌کنند که فقط مدیران عامل و صاحبان صنعت و قدرت هستند که می‌توانند از درآمدهای سنگین لذت ببرند اما برخی از پردرآمدترین شغل‌ها در دنیا به مشاغل دیگری اختصاص دارد. با چند نمونه از این مشاغل آشنا شویم.

 

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

برنامه‌هایی که با تلفن همراه خود استفاده می‌کنید؟ نرم افزار. برنامه‌هایی که هر روز برای بهره‌وری از آنها استفاده می‌کنید؟ نرم افزار. خدماتی مانند بانکداری آنلاین، خرید و ... که در زندگی روزمره به آن وابسته هستید؟ نرم افزار.

تعداد زیادی نرم افزار در هر صنعت وجود دارد و همه اینها به توسعه و نگهداری نیاز دارند. توسعه‌دهندگان نرم افزار وظیفه طراحی و ایجاد برنامه‌های نرم افزاری را دارند و اطمینان حاصل می کنند که این نرم افزارها همچنان به راحتی اجرا می‌شوند.

توسعه‌دهندگان نرم افزار حداقل دارای مدرک لیسانس علوم کامپیوتر، فناوری یا یک رشته مرتبط هستند. مهارت‌های فنی و دانش نرم‌افزاری، کلید به دست آوردن این شغل پردرآمد است.

کارشناس آمار

تصمیمات تجاری به وسیله اطلاعات دقیق و وسیع در حوزه تخصصی آن تجارت میسر است. آمارشناسان افرادی هستند که می‌توانند داده‌ها را دریافت کنند و آنها را به یک استراتژی یا پیش‌بینی معنی‌دار تبدیل کنند.آنها از تکنیک‌ها و محاسبات ریاضی و آماری برای راهنمایی شرکت‌ها در تحقیق، حل مشکلات و تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.آمارشناسان معمولاً دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات یا آمار هستند، اگرچه برخی از موقعیت‌های شغلی ممکن است فقط به مدرک لیسانس نیاز داشته باشند.

پزشک متخصص

پزشکانی که از سطح عمومی عبور می‌کنند و وارد شاخه‌ای از علم پزشکی می‌شوند تا بتوانند مشکلات جسمی مرتبط با قسمت‌های مختلف بدن را به شکل موشکافانه‌ای بررسی کنند، در آن حوزه متخصص هستند. بیمارانی که دچار مشکلات حاد در بخش‌های مختلف بدن می‌شوند، برای درمان نیاز به متخصصان مربوطه دارند.

پزشکان متخصص تنها کسانی هستند که توانایی جراحی و درمان تخصصی دارند. این شغل اگرچه بسیار دشوار و طاقت‌فرساست اما جز پردرآمدترین مشاغل در تمام دنیا محسوب می‌شود.

پزشکان متخصص باید بعد از گذراندن تحصیلات پزشکی عمومی، شاخه‌ای را به عنوان رشته تخصصی انتخاب و در آن تحصیل کنند.

دندانپزشک

اگرچه دندانپزشکی یک مسیر شغلی پرهیجان و جنجالی نیست اما دندانپزشک شدن یک حرفه درمانی پرسود برای کاندیدای مناسب آن است.

دندانپزشکان مشکلات مربوط به دندان، لثه و سایر قسمت‌های دهان بیماران را تشخیص و درمان می‌کنند.دندانپزشکان موظفند مدرک دکترا یا همان دوره کامل رشته دندان‌پزشکی را پشت سر بگذرانند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

متخصص بیهوشی

در حال حاضر شغل پرستاری در شاخه‌های مختلف موارد تقاضای بسیار زیادی دارد. این موضوع به ویژه در مورد نقش‌های تخصصی پرستاری جدی‌تر است.متخصصین بیهوشی نوعی پرستار پرتودرمان پیشرفته (APN) هستند که قبل عمل، حین و بعد از عمل یا در برخی دیگر از روش‌های پزشکی، خدمات بیهوشی را به بیماران ارائه می‌دهند.آنها با پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان پزشکی به عنوان بخشی از یک تیم مراقبت از بیماران کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که بیماران در شرایط مطلوبی قرار دارند.متخصصان بیهوشی معمولاً دارای مدرک فوق لیسانس پرستاری یا لیسانس بیهوشی هستند.

نگاهی به دیگر مشاغل پردرآمد در دنیا

روانپزشک: فعالیت در حوزه درمان با مدرک دکتری

پزشک: فعالیت در حوزه درمان با مدرک دکتری

داروساز: فعالیت در حوزه درمان با مدرک دکتری

مدیر IT: فعالیت در صنعت فناوری با حداقل مدرک لیسانس

مدیر بازاریابی: فعالیت در صنعت فروش و بازاریابی با حداقل مدرک لیسانس

مدیر و مشاور مالی: فعالیت در صنعت تجارت با حداقل مدرک لیسانس

مدیر فروش: فعالیت در صنعت فروش و بازاریابی با حداقل مدرک لیسانس

بازیگر: فعالیت در حوزه هنری با مدرک لیسانس یا دوره بازیگری

وکیل: فعالیت در صنعت خدمات اجتماعی با مدرک دکتری

مهندس: فعالیت در صنعت مهندسی با مدرک لیسانس

خلبان: فعالیت در صنعت خدمات اجتماعی با مدرک لیسانس

اپتومتریست: فعالیت در حوزه درمان با مدرک دکتری

کارشناس علوم سیاسی/ اجتماعی: فعالیت در حوزه سیاست / خدمات اجتماعی با حداقل مدرک کارشناسی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان