//
کدخبر: ۲۶۴۷۳۰ //

رایزنی ها برای فروش متری مسکن در بازار پر رونق بورس

با گرانی های اخیر مسکن و فاصله افتادن بین میزان پس انداز مردم و قدرت خرید آنها، کم کم امیدها برای خانه دار شدن به نا امیدی می گراید. برای اینکه این گره اساسی از زندگی مردم رفع شود می بایست تغییرات کلی در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های دولتی در پی ایجاد طرح های مختلف اقتصادی فراهم شود. در این میان ارائه طرح فروش متری مسکن در قالب اوراقی در بورس کالا روی میز تصمیمات مقامات دولتی قرار گرفته است.

رایزنی ها برای فروش متری مسکن در بازار پر رونق بورس
به گزارش فرتاک نیوز،

با گرانی های اخیر مسکن و فاصله افتادن بین میزان پس انداز مردم و قدرت خرید آنها، کم کم امیدها برای خانه دار شدن به نا امیدی می گراید.

برای اینکه این گره اساسی از زندگی مردم رفع شود می بایست تغییرات کلی در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های دولتی در پی ایجاد طرح های مختلف اقتصادی فراهم شود. در این میان ارائه طرح فروش متری مسکن در قالب اوراقی در بورس کالا روی میز تصمیمات مقامات دولتی قرار گرفته است.

با سرمایه گذاری هدفمند مسکن از طریق ابزار مالی بورس، پس اندازهای اندک مردم رشد یافته و احتمال خانه دار شدن آنها بیشتر می شود. بر طبق باور کارشناسان با راه اندازی طرح پیش فروش متری مسکن در بازار این روزهای بورس اتفاق منحصر بفردی رقم خواهد خورد. افرادی که سرمایه کافی برای تهیه آپارتمان ندارند می توانند از این طریق متناسب با ارزش سرمایه خود متراژی از ملک را بخرند. در چنین شرایطی با افزایش تورم همان سرمایه های اندک، هم گام با افزایش قیمت مسکن رشد خواهد یافت.

با اینکه این طرح در سال های اخیر در مراحل مقدماتی اجرا و در ادامه موفق نبود اما این روزها بستر مناسبی در بازار سرمایه ایجاد شده است که می توان به آن امیدوار بود. در شرایط ویژه اقتصادی کنونی با وجود وضعیت کرونا سرمایه های مردمی به بازار بورس سرازیر شده است و از طرفی حمایت های دولتی باعث رونق بی سابقه بازار سهام شده است.

طرح عرضه متری مسکن در بازار بورس علاوه بر اینکه موجب رونق تولید و رشد شرکت های ساختمانی می شود اما اهداف مهم تری را دنبال می کند و آن به واقعیت نزدیکی شدن رویای خانه دار شدن مردم است. واقعیت این است که به دنبال اجرای این طرح سرمایه های مردمی به سمت تولید مسکن سوق می یابد و با افزایش عرضه واحدهای مسکونی، نرخ مسکن به تدریج تعدیل خواهد شد.

کارشناسان بر این باورند که با اجرای موفق این طرح و نظارت های دقیق دولتی، شرکتهای فعال در بخش ساخت و ساز مسکن به بازار بورس ورود می کنند و شاهد بازار های سرمایه متنوع و اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

از مزایای طرح فروش متری مسکن در بازار سرمایه این است که افراد با آغاز معاملات متناسب با سرمایه خود متراژی از مسکن را خریداری می کنند و به مرور ارزش سرمایه های آنها  با توجه به سیر صعودی بازار مسکن تقویت خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان