//
کدخبر: ۲۶۳۲۳۰ //

با فروش سهام عدالت، خود را از سود سهام و افزایش قیمت آن محروم خواهید کرد!

معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان قزوین گفت: تأکید می‌کنیم سهام‌داران برای فروش عجله نداشته باشند چون با فروش سهام خود را از سود سهام و افزایش قیمت آن محروم خواهند کرد.

با فروش سهام عدالت، خود را از سود سهام و افزایش قیمت آن محروم خواهید کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

فهیمه لزگی، معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶۵ هزار سهامدار «سهام عدالت» در استان وجود دارند که تا به امروز آمار دقیقی از افرادی که روش‌های «مستقیم» و «غیرمستقیم» سهامداری را انتخاب کرده‌اند در دست نیست ولی حدود ۵۰ میلیون سهامدار در کشور وجود دارد که تا به امروز ۱۰ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی از ۶ خرداد مردم برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود می‌توانند به بانک‌هایی که شماره شبا آن را در سامانه سهام عدالت درج کرده‌اند مراجعه کنند. بانک‌ها توسط کارگزاری‌های خود می‌توانند یکجا و یا تدریجی سهام را فروخته و مبلغ را به حساب مشتریان واریز کنند.

معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان قزوین تأکید کرد: سهام‌داران برای فروش عجله نداشته باشند چون با فروش سهام، خود را از سود سهام و افزایش قیمت آن محروم خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد انتخاب روش مستقیم سهام‌داری را دارند تا ساعت ۲۴ هشتم خردادماه فرصت دارند به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و برای آزادسازی روش «مستقیم» را انتخاب کنند و اسامی این افراد تا دهم خرداد ماه برای آزادسازی به سازمان بورس ارسال خواهد شد.

لزگی تشریح کرد: افرادی که روش مستقیم را انتخاب نکنند روش غیرمستقیم به صورت خودکار برای آنان اعمال خواهد شد و این بدان معناست که مدیریت سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری استانی بسپارند و خودشان ۳۶ شرکتی را که سهام‌دارشان هستند را مدیریت نخواهند کرد و فقط سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استان خواهند بود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس نشدند باید شرایط ورود به بورس را به دست آورند و در روزهای آتی تعیین و تکلیف خواهند شد.

معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان قزوین با بیان اینکه از ۴۹ شرکت حاضر در سبد سهام عدالت تعداد ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ غیر بورسی هستند، تشریح کرد: در روش غیرمستقیم شرکت سرمایه‌گذاری استان ۳۶ شرکت را مدیریت خواهد کرد و سهامداران برای ۱۳ شرکت غیربورسی نیز به ازای مبلغ ارزش ۱۳ شرکت، سهامدار شرکت سرمایه‌گذار استانی خواهند بود.

وی ادامه داد: در روش مستقیم افراد ۳۶ شرکت بورسی را مدیریت کرده و ۱۳ شرکت غیربورسی نیز توسط شرکت سرمایه‌گذاری استانی مدیریت شده و افراد سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذار استانی خواهند بود.

لزگی عنوان کرد: کد معاملاتی بورس برای کلیه سهامداران سهام عدالت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار صادر خواهد شد، سهام‌داران ‌باید در بازه زمانی مقرر به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد معاملاتی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سهام‌داران ۲ ماه پس از تاریخ انتخاب روش «مستقیم» می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانی sejam.ir  از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌‎پذیر سهام عدالت مطلع شوند.

معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان قزوین یادآور شد: بهره‌مندی از خدمات قابل‌ارائه ازجمله ایجاد امکان معامله‌پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده، منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان