//
کدخبر: ۲۶۲۱۲۶ //

عرضه سهام دولتی بانک‌ها و بیمه‌ها با ۲۰ درصد تخفیف

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از عرضه سهام دولتی چند بانک و بیمه با ۲۰ درصد تخفیف تا ۳۱ اردیبهشت ماه خبر داد.

عرضه سهام دولتی بانک‌ها و بیمه‌ها با ۲۰ درصد تخفیف
به گزارش فرتاک نیوز،

رسول زارعی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر اظهار کرد: عرضه سهام دولتی بانک های ملت، صادرات، تجارت و بیمه های البرز و اتکایی امین با ۲۰ درصد تخفیف به عنوان فرصتی عالی و سوداور برای ورود به بازار سرمایه و خرید سهام انجام می شود.

وی افزود: در این طرح، هر یک از شهروندان استان بوشهر تا ۳۱ اردیبهشت ماه از طریق پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری ETF تا سقف ۲ میلیون تومان می توانند نام نویسی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر تصریح کرد: هر شهروند استان بوشهر می تواند با گوشی همراه هوشمند خود با درگاه های پرداخت بانکی اقدام یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای وزارت امور اقتصاد و دارایی به نشانی Mefa.ir مراجعه کند.

زارعی ادامه داد: برای دیدن اطلاعیه ها و دریافت راهنمایی های مربوط، می توان به سایت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر به نشانی http://bu.mefa.ir نیز مراجعه نمانید

وی با اشاره به سود ۸۰ درصدی سهام عرضه شده‌ی دولت ETF، عنوان کرد: رشد قیمت هر واحد صندوق ETF دولت در پایان معاملات ۲۸ اردیبهشت حدود ۸۰ درصد بوده در حالی  که ارزش واقعی هر واحد که ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد، معادل ۱۸ هزار تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر یادآور شد: هم استانی ها می توانند از طریق کارگزاران بازار سرمایه و یا از طریق ۱۴ بانک منتخب، حضوری یا غیر حضوری نام نویسی کنند.

زارعی با اعلام این که هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد، ادامه داد: نام نویسی یا درگاه های پرداخت روی گوشی موبایل مثل آپ و سایر درگاه ها نیز امکان پذیر بوده و حداقل و حداکثر مبلغ مورد نیاز برای این پذیره‌نویسی به ازای کد ملی هر فرد ایرانی از یک صد هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر یادآور شد: در این مرحله الزامی به داشتن کد بورسی نیست و هم استانی ها می توانند به تدریج و در ماه های آینده و در فرصت مناسب نسبت به نام نویسی در سامانه سجام و دریافت کد بورسی، مطابق رویه های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

زارعی عنوان کرد: سود سهام بانک ها و بیمه هایی که در این صندوق وجود دارند به خریداران تعلق می گیرد و خریداران می توانند در صورت نگه داری بلند مدت سهام، از افزایش قیمت سهام این بانک ها و شرکت ها نیز منتفع شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۱۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان