//
کدخبر: ۲۶۲ //

بیش از ۲۰ هزار مدیر حقوقهای نجومی گرفتند/ اولین حقوق صفدرحسینی بیش از ۳۰ میلیون بود

عضو سابق شورای حقوق و دستمزد با بیان اینکه تعداد مدیران نجومی بگیر بسیار بالاتر از آماری است که اعلام شده، گفت: بیش از 20 هزار مدیر حقوقهای نجومی می گرفتند و اولین حقوق صفدرحسینی بیش از 30 میلیون تومان بود.

بیش از 20 هزار مدیر حقوقهای نجومی گرفتند/ اولین حقوق صفدرحسینی بیش از 30 میلیون بود

موسی الرضا ثروتی نماینده سابق بجنورد در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه آخرین هزینه جاری دولت دهم 76 هزار میلیارد تومان بود اما هزینه جاری دولت فعلی به 170 هزار میلیارد تومان رسیده، گفت: وقتی دولت به مدیران، حقوقهای نجومی پرداخت می کرد، طبیعی است که هزینه ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هزینه دولت فعلی 2 و نیم برابر دولت قبل است، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم افزایش هزینه دولت، همین نجومی بگیران هستند.

نماینده سابق مجلس در  شورای حقوق و دستمزد با بیان اینکه متاسفانه گفته می شود که مدیران حقوق نجومی بگیر کمتر از هزار نفر هستند، افزود: آمار واقعی بسیار بالاتر از آماری است که اعلام شد. تعداد مدیران بانک ها، سازمانها، نهادها، استانداران، وزرا و شرکت ها و موسسات دولتی و... که حقوق نجومی دریافت می کردند خیلی بیشتر از این آمارهاست.

 ثروتی با بیان اینکه بر اساس اطلاعاتی که به ما می رسید بیش از 20 هزار مدیر حقوقهای نجومی می گرفتند، گفت: مدیرعامل سابق صندوق توسعه ملی 12 میلیون حقوق می گرفت اما از وقتی که صفدرحسینی مدیرعامل شد این حقوق سه برابر یعنی به بیش از 30 میلیون تومان رسید و در نهایت به پنج برابر رسیده و با افزایش 500 درصدی  وی 57 میلیون حقوق برای حقوق منظور کرد.

وی افزود: پرداخت این رقم ها در حالی بود که طبق قانون بالاترین میزان حقوق شش میلیون و 300 هزار تومان بود.

عضو سابق شورای حقوق و دستمزد با اشاره به کل پرداختی های غیرقانونی تصریح کرد: برخلاف آنچه گفته می شود، فقط در طول یک سال بیش از هفت هزار میلیارد تومان حقوق نجومی و خارج از قانون پرداخت شد.

ثروتی با بیان اینکه در یکی از جلسات شورای حقوق و دستمزد در خصوص پرداخت حقوق های نجومی و خارج از قانون به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هشدار داده بود، گفت: آقای نوبخت در جواب به اینجانب اعلام کرد که این مساله یعنی دست کردن در لانه زنبور. این جواب به معنای این بود که آقایان تمایلی برای مخالفت با این حقوقها نداشتند.

وی خطاب به رئیس جمهور و مسئولین دولت گفت: دولت فعلی ابتدا فیش های حقوقی مدیران دولت قبل در سال 91 و بعد حقوق مدیران، وزرا و مسئولین خود را منتشر کند. آن وقت مردم قضاوت کنند که چه کسانی حقوق های بالا گرفتند.

نماینده سابق بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر حقوق مدیران، مسئولین، روسای سازمانها و نهادها و همچنین وزرا بیش از 300 درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

ثروتی گفت: اگر مردم با اسناد و مدارک هزینه دولت قبل و دولت فعلی را مقایسه کنند، خواهند دریافت که این هزینه ها سه برابر شده است.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان