//
کدخبر: ۲۵۸۳۴۸ //

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۲/۰۸

در حالی که شاخص ها در بازارهای بورس تقویت شده قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود، هرچند که احتمال در پیش بودن بسته های محرک اقتصادی بیشتر مانع از افت بیشتر قیمت فلز زرد شد.

قیمت جهانی طلا امروز 99/02/08
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افت به 1722 دلار و 49 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن با 0.31 درصد رشد به 1740 دلار و 90 سنت رسید.

در حالی که این هفته قرار است گزارش سوددهی شرکت های بزرگ منتشر شود و چند بانک مرکزی جهان نشست هایی را برگزار کنند، و همچنین با توجه به گمانه زنی ها در مورد اعلام اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد رشد بود.

انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن برای دومین ماه متولی بسته محرک اقتصادی ضد کرونا ارائه کند تا از آسیب دیدن بیشتر اقتصاد خود جلوگیری نماید. ارائه بسته های محرک اقتصادی همواره به سود بازار طلاست.

در همین حال، ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای رقیب امروز شاهد اندکی کاهش بود، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم حدود 3 هفته اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود باقی ماند. ارزش بالای دلار آمریکا موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

سرمایه گذاران امیدوارند که با افزایش دسترسی به کیت های تشخیص کرونا و آزمایش های در حال انجام بر روی واکسن های احتمالی بازگشایی اقتصاد آمریکا سرعت بیشتری بگیرد، اما با توجه به اینکه هنوز تحولات ملموسی در این عرصه ها به وجود نیامده، رشد شاخص ها در بازارهای بورس محدود بوده است.

در انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور پس از بهبودی نسبی از روز یکشنبه به محل اقامت خود بازگشته و فشارها بر دولت برای توضیح در مورد مراحل کاهش محدودیت های اجتماعی افزایش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان