//
کدخبر: ۲۵۵۵۶۳ //

عدم‌برداشت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها عملیاتی شد

با اصلاح سیستم اتوماتیک برداشت اقساط بانک‌ها، عدم‌برداشت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها عملیاتی شد.

عدم‌برداشت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها عملیاتی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:‌ بعد از شیوع ویروس کرونا به‌جهت حمایت از اقشار مردم، تعویق پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی در دستور کار بانک‌ها قرار گرفت و در همین زمینه سامانه ثبت شکایت احتمالی وام‌های قرض‌الحسنه راه‌اندازی شد، بر همین مبنا سیستم اتوماتیک برداشت اقساط بانک‌ها اصلاح شد.

در پی فعالیت سامانه مورد اشاره طی 10 روز گذشته مجموعاً تعداد 35 هزار و 494 فقره شکایت مشتریان در ارتباط با برداشت اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در سامانه ثبت گردیده است. در برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، مبالغ برداشت‌شده به مشتریان عودت شده و به‌منظور راستی‌آزمایی انجام عودت اقساط طی تماس تلفنی با برخی از مشتریان این موضوع مورد تأیید قرار گرفته است.

بانک مرکزی همچنین بانک‌ها را مکلف کرد سامانه‌های برداشت اتوماتیک اقساط وام‌های قرض‌الحسنه را در دو ماه فروردین و اردیبهشت اصلاح کنند تا به‌مانند اسفندماه از حساب مشتریان قسطی برداشت نشود.

شایان ذکر است بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره اعتبارات و اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی، تا پایان بهمن ماه 1398 تعداد 9 میلیون و 657 هزار و 184 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه جمعاً به‌مبلغ 1.153 هزار میلیارد ریال توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری پرداخت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان