//
کدخبر: ۲۵۳۵۴۸ //

قرار گرفتن بانک‌ها و موسسات اعتباری در میان برترین صنایع فرابورس

بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۲۳ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال داد و ستد، در میان ۵ صنعت با ارزش فرابورس در آخرین ماه سال گذشته قرار گرفتند.

قرار گرفتن بانک‌ها و موسسات اعتباری در میان برترین صنایع فرابورس
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس آمارهای رسمی فرابورس ایران، تعداد ۵۱ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ورقه بهادار در آخرین ماه زمستان پارسال در ۱۴ میلیون و ۶۴۹ هزار نوبت به ارزش ۶۵۶ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۷۲ درصدی حجم، افزایش ۳۴۵ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۳۲۶ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۲۷۰۴ میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۳۴ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال بوده است.

شاخص کل فرابورس نیز که معاملات اسفندماه سال گذشته را از ارتفاع ۶۲۰۷ واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۶ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۶۵۹۱ واحد رسید و افزایش ۱۹۲ درصدی را هم در مجموع سال ۹۸ به نام خود ثبت کرد.

این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در آخرین ماه پارسال در بازارهای فرابورس نشان می‌دهد گروه محصولات شیمیایی با ۴۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۲ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

فلزات اساسی نیز با ۴۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال(معادل ۱۱درصد)، سرمایه‌گذاری‌ها با ۳۷ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال (معادل ۱۰ درصد)، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۲۵ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال (معادل ۷ درصد) و بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۲۳ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال (معادل ۶ درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در دوازدهمین ماه پارسال از آن خود کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان