//
کدخبر: ۲۵۰۱۹۶ //

بورس های آسیایی روز جمعه قرمز پوش شدند

پس از افت شدید شاخص ها در بازارهالی مالی جهان و در حالی که بازارهای طلا و اوراق قرضه نیز به دلیل تلاش سرمایه گذاران جهت جبران زیان های بازارهای بورس شاهد افت بوده اند، بورس های آسیایی روز جمعه قرمز پوش شدند.

بورس های آسیایی روز جمعه قرمز پوش شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، پس از افت شدید شاخص ها در بازارهالی مالی جهان و در حالی که بازارهای طلا و اوراق قرضه نیز به دلیل تلاش سرمایه گذاران جهت جبران زیان های بازارهای بورس شاهد افت بوده اند، بورس های آسیایی روز جمعه قرمز پوش شدند.

شاخص اصلی بورس استرالیا با 7 درصد کاهش در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در تاریخ خود قرار گرفته است. شاخص بورس نیوزیلند هم امروز بیش از 8 درصد افت داشت.

شاخص نیکی ژاپن هم با افت 7 درصدی مواجه بود و شاخص کوزداک کره با افت 8 درصدی موجب توقف 20 دقیقه ای معاملات بورس این کشور شد.

شاخص بورس داو، که روز پنجشنبه شدیدترین افت خود از زمان دوشنبه سیاه سال 1987 را شاهد بود، امروز نیز در بازار آسیا حدود یک درصد افت کرد. همچنین شاخص اس اند پی 500 امروز شاهد 0.7 درصد بوده است.

جیمز تائو، تحلیلگر موسسه کامسک در سیدنی گفت: «هم اکنون احساس ترس و اضطراب بر بازارها سایه افکنده است... این از آن وضعیت هایی است که احساس عدم قطعیت آنقدر بالاست که هیچ کس به درستی نمی داند چه واکنشی باید نشان بدهد... اینکه آیا ارزش سهام صعود خواهد کرد یا سقوط.»

افت کم سابقه شاخص ها پس از آن شروع شد که ترامپ با اعمال محدودیت 30 روزه سفر از اروپا به آمریکا موجب نگرانی سرمایه گذاران شد و بانک مرکزی اروپا نیز با عدم کاهش نرخ بهره بازارها را ناامید ساخت.

افت شدید شاخص ها در بازار بورس آمریکا سبب شد تا معاملات شاخص اس اند پی 500 متوقف شود. زمانی که معاملات از سر گرفته شد، سقوط شاخص ها ادامه داشت و شاخص اس اند پی 500 تا افت 9.5 درصدی شاهد کاهش حدودا 27 درصدی ارزش خود نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در ماه فوریه بود.

ترامپ اواخر روز پنجشنبه در یک سخنرانی تلویزیون محدودیت هایی را در زمینه سفر از اروپا به آمریکا اعلام کرد. این اقدام موجب شوکه شدن سرمایه گذاران و مسافران شد. تجار که قبلا انتظار داشتند اقدامات بیشتری برای مقابله با تاثیرات ویروس کرونا اتخاذ شود، از واکنش کند و نامتناسب دولت ترامپ ناامید شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان