//
کدخبر: ۲۴۷۹۵۵ //

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در برخی شهرها/ مصرف آب در کشور نگران کننده شد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی دست‌ها، خواستار مصرف بهینه آب از سوی مردم شد.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در برخی شهرها/ مصرف آب در کشور نگران کننده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در مراسم بهره‌برداری همزمان از 41 پروژه صنعت آب و برق در 6 استان کشور اظهار داشت: نقش آب در زندگی، همیشه جدی بوده و این روزها در سراسر جهان این نقش پررنگ‌تر و حیاتی تر شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تامین آب با کیفیت برای مردم و مسئولیت اجتماعی جوامع، مصرف بهینه آب است، گفت: بارندگی‌های اخیر به افزایش ذخایر آبی کشور کمک کرده، اما باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است و چون آب باید در اختیار همه ایرانی‌ها قرار گیرد، افزایش مصرف 30 درصدی آب در برخی شهرها و 15 درصدی در شهر تهران نگران کننده است.

تقی‌زاده خامسی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و انجام سنت خانه‌تکانی در خانواده‌های ایرانی، بر ضرورت توجه جدی‌تر به مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود: برای تامین آب با کیفیت و مطلوب برای مردم پای کار هستیم و این برنامه را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این که درخواست ما از مردم مدیریت مصرف در هنگام شستشو و خانه‌تکانی است، اظهار داشت: این کار باید تدریجی انجام و از هم‌اینک شروع شود و به زمان پیک مصرف موکول نشود.

معاون وزیر نیرو در عین حال با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: مردم مصمم هستند بتوانیم روند شیوع و مخاطرات این ویروس را شکست دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان