//
کدخبر: ۲۴۶۱۷۴ //

مسافران در صورت اخذ جریمه کنسلی بلیت به سازمان هواپیمایی شکایت کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسافرانی که قصد ابطال بلیت و کنسل کردن سفر هوایی خود را دارند می‌توانند بلیت خود را بدون کسب جریمه کنسل و همه پول را دریافت کنند.

مسافران در صورت اخذ جریمه کنسلی بلیت به سازمان هواپیمایی شکایت کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد اسلامی با بیان اینکه روز گذشته به همه شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها ابلاغ شده است که در صورت تقاضای مسافران نسبت به کنسلی بلیت و استرداد کل وجه بدون اخذ جریمه باید اقدام کنند، گفتت: این موضوع به شرکت‌های هواپیمایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای از مردم به آژانس‌ها مراجعه کردند اما شنیده‌اند که کنسلی بلیت فقط با جریمه انجام می‌شود، گفت: ما به همه آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری این ابلاغیه را صادر کرده‌ایم و هر آژانس مسافرتی یا شرکت هواپیمایی که این موضوع را رعایت نکند مسافر باید به سازمان هواپیمای کشوری شکایت کند.

بنابراین گزارش روز گذشته وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و درخواست مردم برای استرداد مبلغ بلیت قطار و هواپیما گفته بود به سازمان‌های متولی (شرکت راه‌آهن و سازمان هواپیمایی) ابلاغ شده است تا برای بازگرداندن بلیت مردم، مبلغی بابت لغو (جریمه) اخذ نشود.

طبق تاکید محمد اسلامی مردم خیالشان راحت باشد و جای هیچ نگرانی نیست و حتی مسافران هواپیما می‌توانند بلیت خود را به حالت OPEN تبدیل کنند تا در زمان دیگر به دلخواه خود اقدام به سفر کنند.

بنا بر این گزارش امروز سخنگوی سازمان هواپیمایی به فارس گفت که بخشنامه استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه به شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها ابلاغ شده است و آنها ملزم به اجرا هستند.

به گفته رضا جعفرزاده اگر مسافرانی در این باره با مشکل مواجه شدند ابتدا به شرکت هواپیمایی طرف قرارداد خود شکایت ببرند و در صورتی که مشکل آنها حل نشد از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری شکایت خود را درج کنند و مطمئن باشند که به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان