//
کدخبر: ۲۴۵۴۵۰ //

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۳

در حالی که به دنبال نگرانی ها از موج دوم شیوع ویروس کرونا این بار در خارج از چین و نگرانی از تبعات منفی آن بر اقتصاد جهانی سرمایه گذاران به سمت بازار طلا هجوم برده اند، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد جهش بیش از یک و نیم درصدی بود.

 قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۳
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.47 درصد افزایش به 1643 دلار و 41 سنت رسید. دیروز قیمت طلا برای مدتی به رقم 1648 دلار و 75 سنت رسید که بالاترین رفم ثبت شده از 13 فوریه 2013 تاکنون بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 1.75 درصد افزایش به 1648 دلار و 80 سنت رسید.

قیمت طلا در این هفته 4 درصد رشد داشت که بالاترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه ژوئن تاکنون بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «بازارها بار دیگر نگران اند زیرا شیوع ویروس کرونا احتمالا در خارج از چین در حال گسترش است. به دلیل پیش بینی تداوم افت رشد اقتصادی در چین، ژاپن و آلمان در نیمه نخست سال، تقاضای زیادی برای سرمایه گذاری امن ایجاد شده است.»

وی افزود: «احتمال زیادی وجود دارد که بانک های مرکزی جهان اقدامات محرک اقتصادی را به اجرا بگذارند. این مسئله سبب رشد قیمت طلا خواهد شد.»

کره جنوبی از مشاده 52 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 156 نفر رسانده است. ژاپن هم گزارش داده دو نفر در کشتی کروز قرنطینه شده در بندر یوکوهاما جان خود را از دست داده اند. افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا بر بازاهای بورس آمریکا و سایر کشورهای جهان سایه افکنده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۴۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان