//
کدخبر: ۲۴۴۰۸ //

افزایش معامله‌ حواله‌ای در صرافی‌ها/ صاحبان سرمایه‌های سرگردان تمایلی به خرید دلار ندارند

پس از تعطیلات سال نو و پایان سفرهای خارج از کشور هموطنان، این روزها صرافی‌ها معامله‌های حواله‌ای ارزی را برای بازرگانان انجام می‌دهند.

افزایش معامله‌ حواله‌ای در صرافی‌ها/ صاحبان سرمایه‌های سرگردان تمایلی به خرید دلار ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار ارز پس از روزهای داغ معاملات زمستانی سال 95 با دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر تزریق ارز در بازار توسط صرافی ها روزهای آرامی را به خود دید. گزارش های میدانی منظم اقتصاد آنلاین نشان می دهد صرافی ها در این مدت از روند حال حاضر راضی هستند و به رغم اینکه برخی کارشناسان تاکید دارند روش تزریق ارز می بایست به اتمام برسد، هنوز صرافان به ادامه این روند تمایلی ندارند.

 

در رصد میدانی این هفته از صرافی ها به سراغ چند نفر از مدیران صرافی و کارشناسان فروش این واحدها رفتیم تا شرایط بازار را بررسی کنیم.

 

کارشناس فروش یکی از صرافی های شمال تهران می گوید: سال جدید کمتر شاهد افرادی هستیم که از طریق نوسان گیری اقدام به خرید و فروش ارز کنند. تزریق ارز مداخله ای باعث شده نوسان ها در بازار کاهش پیدا کند و افراد با سرمایه های سرگردان کمتر تمایلی به خرید و انباشت ارز کنند.

 

وی می افزاید: ماهیت بازار ارز به هر حال نوسان دارد و در سال جدید هم در بخش یورو و دلار نوسان های اندکی را داشتیم، اما در کل فضای انتخاباتی باعث شده حجم معامله ها در بازار کاهش پیدا کند، که امید صرافی ها این است که بازار پس از انتخابات شاهد افزایش حجم معامله ها باشد.

 

تکرار سیاست ارزی بانک مرکزی در سال 96

مدیر یک صرافی حوالی چهارراه استانبول به خبرنگار اقتصاد آنلاین می گوید: پس از تعطیلات نوروزی خرید و فروش ارز به شکل نقدی توسط مسافران به اتمام رسید و در حال حاضر بازرگانان جهت خرید و فروش حواله ای اقدام می کنند.

 

وی ادامه می دهد: بانک مرکزی به خوبی بازار را هدایت کرد و انتظار داریم در سال جدید نوسانات همانند سال گذشته تکرار نشود.

 

 مدیر یکی دیگر از صرافی ها به اقتصاد آنلاین این طور می گوید: تنش و التهاب برای بازار ارز نوعی سم محسوب می شود و مدیریت ارزی جلوی ایجاد تنش را گرفت. در حال حاضر با وجود اینکه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم شاهدیم بازار از آرامش خوبی برخوردار است. باور داریم که اگر سیاست مدیریت ارزی در سال جاری ادامه پیدا کند بازار شرایط نا مناسبی را تا پایان سال تجربه نخواهد کرد.

 

وی ادامه می دهد: شرایط تحریمی که بر کشور تحمیل شده در بازار ارز تاثیر مستقیم بر جا گذاشته است. چنانچه تحریم در سال جدید ادامه دار شود شاید از قدرت اثرگذاری تزریق ارز کاسته شود.

 

کارشناس فروش یکی دیگر از صرافی های تهران در خصوص نگاهش به وضعیت بازار ارز به خبرنگار اقتصاد آنلاین این طور می گوید: بازار ارز حالت متعادلی پیدا کرده است و قیمت ها کنترل شده است، اما هنوز نگرانی ها در خصوص ارزهای غیر اصلی و محلی وجود دارد. تامین چنین ارزهایی گاهی به راحتی امکان پذیر نیست. اما در کل وضعیت بازار به لحاظ ثبات و آرامش مثبت است.

 

وی می افزاید: دستاورد ثبات اقتصادی حال حاضر در بازار ایجاد نوعی تعادل بین نیاز مصرف کننده و فروشنده هاست. که این وضعیت موجب شده ارز به راحتی در بازار جا به جا شود و مورد مصرف قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ رییس کانون صرافان هم چندی پیش درمصاحبه با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفته بود بازار ارز با وجود نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شاهد روند با ثباتی است.

 

سعید مجتهدی پیش بینی کرده بود اردیبهشت امسال بازار ارز شاهد تنش قیمتی نباشد و کمبود در عرضه پیش نیاید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان