//
کدخبر: ۲۴۲۳۹۵ //
هم زمان با دهه مبارک فجر

بهره برداری از آشیانه هواپیما‌های پهن پیکر "هما" در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)

آشیانه تعمیر و نگهداری شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ویژه تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکر در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از آشیانه هواپیما‌های پهن پیکر "هما" در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)

به گزارش فرتاک نیوز؛ صمد صباحی خسروشاهی معاون مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: پیش از این، تمامی هواپیما‌های پهن پیکر این شرکت برای تعمیرات سبک و چک نیمه سنگین به آشیانه‌های "هما" در فرودگاه مهرآباد اعزام می‌شدند که با بهره‌برداری از آشیانه شماره یک "هما" در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، از این پس، علاوه بر کاهش هزینه‌های اعزام هواپیما از این فرودگاه به مهرآباد و کاهش تعداد پرواز‌های هواپیما (سایکل پروازی)، استهلاک هواپیما‌ها کاهش و ظرفیت تعمیراتی هواپیما‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: این آشیانه هم اکنون برای چک‌های سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکری که پرواز‌های خارجی و دور برد دارند درنظر گرفته شده و به مرور با تجهیز کارگاه‌های جانبی آن نظیر کارگاه‌های موتور و اویونیک، قادر به انجام چک‌های سنگین و تعمیرات اساسی (اورهال) نیز در این آشیانه خواهیم بود.

معاون مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" خاطر نشان کرد: هم اکنون چک سبک یک فروند ایرباس A330، به عنوان نخستین هواپیمای پهن پیکر در این آشیانه در حال انجام است و به زودی با پایان عملیات چک که مبتنی بر دستورالعمل شرکت سازنده این هواپیما و زیرنظر بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به نمایندگی از سازمان جهانی هوانوردی انجام می‌شود، مجوز پرواز مجدد این هواپیما صادر خواهد شد.

صباحی خسروشاهی گفت: از این پس با انجام چک‌های دوره‌ای هواپیما‌های پهن پیکر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و عدم اعزام به فرودگاه مهرآباد، هزینه‌هایی که بابت تیک آف، لندینگ، اعزام کروی پروازی و هزینه‌های ناشی از هر پرواز به هواپیما وارد می‌شود، کاهش خواهد یافت.

وی افزود: پیش از این آشیانه شماره ۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) که برای تعمیرات هواپیما‌های سبک اختصاص یافته است، به بهره‌برداری رسیده بود.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان