//
کدخبر: ۲۴۱۸۴ //

یکی بخر، کلی جایزه ببر

نگاهی به شگرد جدید تبلیغاتی برندهای موبایل برای جذب بیشتر مشتری در بازار ایران

یکی بخر، کلی جایزه ببر

به گزارش فرتاک نیوز، امسال در اتفاقی جالب، شرکت های تولید کننده موبایل تصمیم گرفته اند برای فروش گوشی های تازه وارد خود نه تنها قیمت را بالا نبرده، بلکه با شرایط ویژه ای آنها را پیش فروش کنند. البته این امر تازه ای محسوب نمی شود و گاه و بیگاه شاهد آن بودیم ولی این بار سه پرچمدار یعنی سامسونگ، هوآوی و ال جی مشمول این امر شده و با بسته های وسوسه کننده آن هم فقط به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. نکته جالب تر اینکه این بسته ها تقریبا باعث هیچ گونه افزایش قیمتی نشده و شما در نهایت همان خرید گوشی را پرداخت خواهید کرد. این اتفاق خوب شاید قدمی برای پیش رفتن به سمت روش های فروش جهای باشد؛ روش هایی مثل فروش کاملا اقساطی یا با بسته های خاص و ارزشمند بدون اضافه شدن مبلغی به قیمت اصلی گوشی. برای اینکه بدانید با پیش خرید هر کدام از این پرچمداران چه بسته ای و با چه ارزشی دریافت خواهید کرد، کل بسته ها و قیمت جهانی گوشی ها را بررسی کرده ایم تا متوجه شوید کدام شرکت ها بیشتر آتش به مال شان زده اند!

 

استراتژی فروش s8 پلاس

سامسونگ تقریبا از یک هفته پیش، پیش فروش خود را آغاز کرد. این گوشی که در میان بقیه پرچمداران امسال توانست سرو صدای بیشتری کند، با قابلیت ها و طراحی خاصش آمده تا خاطرات بد Note7 را از ذهن پاک کند. گوشی خاصی که قبل ازعرضه در ایران تولید آن متوقف شد و ایرانی ها هیچ وقت رنگ آن را ندیدند ولی به نظر می رسد سامسونگ برای جبران آن اتفاق این بار با دست پر می خواهد گوشی خود را پیش فروش کرده تا دوباره جایگاه قبلی خود را در میان پرچمداران عرضه شده در ایران به دست آورد.

*قیمت گوشی: قیمت گوشی s8پلاس در دنیا حدود 850 دلار است. یعنی به پول خودمان حدود سه میلیون و 180 هزار تومان. قیمتی که در سایت پیش فروش این محصول درج شده نیز دقیقا همین عدد را نشان می دهد. معمولا فروش اولیه گوشی در ایران با قیمتی بیش از قیمت اصلی همراه است. مثل گوشی s7 همین شرکت که حدود 400 هزار تومان تفاوت قیمت با قیمت عرضه جهانی داشت ولی این بار سامسونگ قاعده قیمتی را ارائه کرده و با قیمت جهانی گوشی خود را در بازار ایران عرضه کرده است.

* لوازم اضافی در هنگام پیش فروش: شارژ بی سیم هیجان انگیزترین محصول بسته هدیه سامسونگ محسوب می شود. این شارژ بی سیم در بازار حدود 150 هزار تومان قیمت دارد و هیچ گونه افزایش قیمتی را متوجه قیمت نهایی این گوشی نکرده است. کاور شفاف یکی دیگر از لوازم جانبی ارائه شده است. البته هنوز جنس و کیفیت آن را ندیده ایم ولی اگر مانند کاور s7 باشد حدود 60 تا 70 هزار تومان در بازار قیمت دارد. محافظ صفحه ارائه شده نیز اگر از نوع خمیده باشد حدود 20هزار تومان در بازار قیمت دارد. اگر از نوع ساده ای باشد که به صورت فله ای عرضه می شود می توان با پنج هزار تومان نیز آن را تهیه کرد. سامسونگ یک کابل ها اضافه USBTypeC نیز برای بسته هدیه خود در نظر گرفته است. این کابل ها بسته به طول و کیفیت شان بین 10 تا 30 هزار تومان قیمت دارند . به علاوه با خرید گوشی S8 می توانید از شانس حمل مشعل المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی برخوردار شوید؛ امری که به شانس تان بستگی داشته و قابل قیمت گذاری نیست! در مجموع می توان گفت سامسونگ حدود 200 تا 250 تومان هزار تومان هدیه برای شما در نظر گرفته و در مقابل خرید گوشی را نیز افزایش نداده است.

 

استراتژی فروش P10

هوآوی بعد از عرضه گوشی MATE9و قیمت زیاد آن نسبت به گوشی های دیگرش دوباره به سمت عرضه یک پرچمدار دیگر رفته است. این پرچمدار که در دو نسخه P10و P10 پلاس عرضه شده است مشخصاتی در حد و اندازه گوشی قبلی این شرکت یعنی MATE9 دارد. هرچند قیمت آن نسبت به پرچمدار قبلی منطقی تر است و البته ویژگی و نوآوری خاصی را نیز در آن مشاهده نمی کنیم. دو مدل پلاس و معمولی این گوشی در ایران در حال پیش فروش شدن هستند و هر کدام را می توانید با سه بسته مختلف خریداری کنید.

*قیمت گوشی: قیمت این گوشی در سرتاسر دنیا متفاوت است. اتفاقی که بیشتر به خاطره میزان فاصله از کشور مبدا و قوانین مالیاتی می تواند تا 100 دلار قیمت اصلی گوشی را بالا و پایین کند. در کشورهای طراف ما مثل هند، پاکستان و کشورهای عربی قیمت این دو گوشی حدود 600و 700 دلار است. یعنی به پول ما حدود دومیلیون و 250 هزار تا دو میلیون و 600 هزار تومان. البته با توجه به میزان حافظه قیمت ها تغییر می کنند ولی ما مدل 128 گیگ که گران ترین مدل هر سری است را در نظر گرفتیم.

*لوازم اضافی هنگام پیش فروش: هوآوی این گوشی را در شش بسته مختلف به فروش می رساند. سه بسته اول مربوط به مدل معمولی این گوشی می شوند که سه محصول دستبند Talk Band B3، ساعت HUAWEIFit و ساعت HUAWEI Watchروی هر کدام عرضه می شوند.

دستبند Talk Band این شرکت حدود 600 هزار تومان در بازار قیمت دارد. ساعت HUAWEIFit نیز با توجه به مدل آن قیمت متغیری دارد ولی مدلی که ما پیدا کردیم حدود 470 هزار تومان قیمت داشت.

ساعت HUAWEI Watch نیز با توجه به نوع بند آن تا حدود 900هزار تومان در بازار قیمت دارد. قیمت این بسته ها با در نظر گرفتن قیمت متفاوت هدایایی که روی آنها عرضه می شود تغییری نکرده و همگی دو میلیون و 120 هزار تومان پیش فروش می شوند. در بسته دیگر که برای مدل پلاس این محصول در نظر گرفته شده است، هدایای مدل معمولی که نام بردیم، به علاوه یک هدیه مشترک پیش فروش می شوند. این هدیه یک مودم داخل خودرو است که به فندکی ماشین متصل می شود. گجت Hilink Carfi شرکت هوآوی در بازار حدود 300هزار تومان قیمت دارد. قیمت این بسته های هدیه نیز همگی یکسان و دومیلیون و 810 هزار تومان است.

در مجموع می توان گفت هوآوی تا حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200هزار تومان هدیه برای گوشی های خود در نظر گرفته است.

 

استراتژی فروش G6

شرکت ال جی نیز امسال از تجربه ناموفق سال پیش خود درس گرفته و گوشی G6خود را براساس استانداردهای قبلی خود ساخته است. البته با کمی تغییر در نسبت صفحه نمایش به بدنه و کم کردن حاشیه ها

این گوشی با اینکه یک ماه زودتر از هوآوی و سامسونگ معرفی شد ولی اکنون در کنار آنها پیش فروش می شود و رقابت این بازار را داغ کرده است. البته پارسال نیز این شرکت در هنگام پیش فروش باندل CAMPIUS را در کنار گوشی خود عرضه می کرد؛ اتفاقی که به خاطر عدم استقبال از این گوشی تا نیمه های سال نیز ادامه پیدا کرد و تنها به پیش فروش محدود نشد.

قیمت گوشی: این گوشی تقریبا در همه جای دنیا قیمت یکسانی داشته ولی در مدل آمریکایی کمی داستان فرق می کند. این گوشی با قیمت 650 دلار در دنیا عرضه شده است. یعنی حدود دو میلیون و 400 هزار تومان ولی در مدل آمریکایی به خاطر وجود قابلیت شارژ بی سیم و یکسری قابلیت های نرم افزاری دیگر قیمت آن تا 750 دلار نیز می رسد؛ مدلی که در ایران عرضه شده است همان 650 دلاری است که به نسبت دیگر پرچمداران حدود 400 هزار ارزان تر تمام می شود.

*لوازم اضافی هنگام پیش فروش: این گوشی در دو بسته مختلف پیش فروش می شود. اولین بسته دارای یک کارت حافظه هوشمند64 گیگابایتی بوده و در کنار آن یک کار و هوشمند مخصوص گوشی G6 در نظر گرفته شده است.

کارت حافظه 64 گیگابایتی به صورت معمول قیمتی حدود 120 هزار تومان دارد. به علاوه کاور هوشمند بسته به امکاناتش قیمت متفاوتی می تواند داشته باشد.

این کاور اگر مانند کاور سری G5 عمل کند قیمتی حدود 50 تا 100 هزار تومان خواهد داشت. ال جی قیمت این بسته هدیه را به همراه گوشی G6 دو میلیون و 395 هزار تومان در نظر گرفته است.

در بسته دیگر علاوه براین دو یک محافظ صفحه نمایش و هدست استریو بی سیم ال جی نیز به شما هدیه داده می شوند. البته قیمت بسته نیز 100هزار تومان افزایش پیدا می کند. محافظ های صفحه نمایش معمولا قیمت چندانی نداشته و بین 10 تا 20 هزار تومان قابل خریداری هستند.

هدست استریو بی سیم ال جی نیز بسته به مدل آن(که اعلام نشده) قیمتی حدود 350 تا 450 هزار تومان خواهد داشت. به علاوه دو محصول دیگر می توان گفت ارزش بسته هدیه ال جی بین 250 تا 350 هزار تومان تمام می شود.

 

منبع: اتاق خبر24
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان