//
کدخبر: ۲۴۰۶۲۳ //

از تکذیب یارانه ۷۲هزارتومانی تا جزئیات عیدی کارگران ساعتی و پاره وقت

افتتاح بنیاد ملی توسعه فرهنگی،ارائه خدمات سامانه جامع روابط کار تا ۲۲بهمن،تکذیب پرداخت یارانه ۷۲هزارتومانی، به روز رسانی لیست پرداخت یارانه معیشتی بنزینی هر ۶ماه یکبار، جزئیات عیدی کارگران ساعتی و پاره وقت اخبار این هفته تعاون و کار بود.

 از تکذیب یارانه ۷۲هزارتومانی تا جزئیات عیدی کارگران ساعتی و پاره وقت
به گزارش فرتاک نیوز،

دو خبر مهم این هفته تعاون و کار حول بحث یارانه چرخید. یکی از مهمترین اخبار هفته ای که گذشت در حوزه تعاون و کار بحث واریز مرحله سوم یارانه معیشتی بود. سه شنبه 8بهمن ماه سومین مرحله یارانه معیشتی واریز شد.

سومین مرحله از یارانه معیشتی ساعت 24 سه شنبه 8 بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.یارانه معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می شود به گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز انجام می‌شود.

در حالی که این یارانه واریز شد که بخشی از کارگران علی رغم اعتراض به عدم واریز یارانه معیشتی باز هم مشمول دریافت نشدند. مشکل عده قابل توجهی از این افراد به روز نشدن لیست وزارت کار بود.

 تعدادی از کارگران بعد از جداسازی یارانه فرزندانشان،اما هنوز هم به صورت جداگانه تفکیک نشده بودند، همین باعث شده بود که مشمول بسته معیشتی نشوند.

علی‌رغم اینکه وزارت کار بارها به رسانه‌ها اعلام کرده، "تعداد افرادی که مشمول بسته معیشتی نشده‌اند زیاد نیستند"، اما گزارش میدانی مستند حاکی است شمار زیادی در طبقه متوسط رو به پایین به‌دلیل ناقص‌بودن بانک اطلاعاتی وزارت کار در این طرح حمایت نشدند.بعد از آن نیز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح توضیحاتی را ارائه داد.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، بااشاره به اینکه امشب حدود 2میلیون و 200 هزار نفر از افرادی که نسبت به یارانه معیشتی بنزین اعتراض داشتند به لیست دریافت کنندگان یارانه معیشتی بنزین اضافه می شوند گفت: تعدادی از افرادی که اعتراض کرده بودند ، پس از بررسی مشمول بسته حمایت معیشتی شدند. عده ای دیگر هم درخواست بررسی مجدد داده و شرایطی را پذیرفته اند. در مجموع کسانی که به لیست قبلی افزوده شده اند حدود  757 هزار و 323 خانوار هستند که تعداد آنها به طور دقیق  2میلیون و 247 هزار و 947 نفر است.

 موضوع دوم یارانه  ای که در این هفته از سوی وزیر کار تکذیب شد. بحث پرداخت یارانه 72 هزار تومانی بود.

محمد شریعتمداری در حاشیه جشنواره حاتم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "اخیراً کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کرده قرار شده یارانه و کمک معیشتی دولت با یکدیگر تجمیع شود و در مجموع 72 هزار تومان به حساب مردم واریز گردد، آیا این درست است یا خیر؟"، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد البته نمایندگان مجلس می‌توانند در قالب بررسی بودجه عمومی تغییراتی را اعلام کنند اما این موضوع در لایحه دولت پیش‌بینی نشده است.

ارائه خدمات سامانه جامع روابط کار تا 22 بهمن ماه در سراسر کشور عملیاتی می شود. این خبر از سوی حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان شد: ارائه خدمات سامانه جامع روابط کار با 22 زیرسامانه تا 22 بهمن ماه به طور کامل در سراسر کشور عملیاتی می شود.

 پرداخت 70 درصد تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون به بخش تولید از دیگر اخبار مهم این هفته تعاون و کار بود. حجت اله مهدیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نه‌ماهه این بانک در سال جاری گفت:بیش از 70 درصد تسهیلات اعطایی بانک در دوره چهارساله اخیر به بخش‌های تولیدی پرداخت گردیده است.

افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی از دیگر اخبار مهم در این هفته بود.  این بنیاد با رویکرد حمایت از فعالیت های اشتغالزا در این حوزه آغاز بکار کرد.

پس از تأسیس «بنیاد ملی کارآفرینی در حوزه محتوای دیجیتال» و «بنیاد ملی توسعه فناوری با محوریت بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» امروز بنیادی دیگر در راستا ایجاد شغل ایجاد می شود.

جزئیات پرداخت عیدی کارگران ساعتی و پاره وقت  از دیگر خبرهای این هفته تعاون و کار بود. مبلغ پرداختی بابت عیدی و پاداش به کارگران کارگاه‌های فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاه‌های مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند، باید بر ماخذ 60 روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان