//
کدخبر: ۲۳۸۸۴۱ //

حداقل حقوق کارمندان ایرانی در سال ۹۹ چقدر است؟

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل ایران از افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ کارمندان در سال آینده خبر داد.

حداقل حقوق کارمندان ایرانی در سال ۹۹ چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از  اسپوتنیک؛ علی اصغر یوسف نژاد، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 99 از مصوبه این کمیسیون در مورد افزایش 15 درصد حقوق‌ کارمندان در سال 99 و تعیین مبلغ دو میلیون و 800 هزار تومان به عنوان حداقل حقوق در سال آینده خبر داد.

وی از مصوبه این کمیسیون در تبصره 12 لایحه بودجه خبر داد که بر اساس آن دولت مکلف است در سال 99 افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیات علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشگری شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را به گونه‌ای انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان 15 درصد مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوقی بازنشستگان متناسب سنوات خدمت قابل قبول از 28 میلیون ریال کمتر نباشد.

وی ادامه داد: طبق این مصوبه سقف معافیت مالیاتی در سال 99 سالانه مبلغ 360 میلیون ریال (ماهانه سه میلیون تومان) تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا 1.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد 1.5 برابر تا 2.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد 2.5 برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات 25 درصد است. یوسف نژاد گفت: بر اساس این مصوبه میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد 57 و 101 قانون مالیات‌های مستقیم سالیانه مبلغ 288 میلیون ریال (ماهانه دو میلیون و 400 هزار تومان) تعیین می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان