//
کدخبر: ۲۳۶۳۱۲ //

توانایی بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده را داریم

رئیس سازمان هواپیمایی با تاکید بر توانایی ایران برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده، از دعوت از نمایندگان کشورهای اوکراین، فرانسه (سازنده موتور) و آمریکا (طراح هواپیما) خبر داد.

توانایی بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده را داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در تازه ترین اظهارات درباره فرایند بررسی علت سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ و شایعات پیرامون شلیک سامانه پدافندی به این هواپیما اظهار داشت: رسیدگی به این سانحه بر اساس ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) و انکس ۱۳ آن در ایران انجام می شود.

وی افزود: همچنین طبق قوانین بین المللی، کشور بهره بردار هواپیما که در این سانحه کشور اوکراین بوده موظف به همکاری با ایران است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از فرانسه به عنوان کشور سازنده موتور هواپیمای سقوط کرده و آمریکا به عنوان کشور طراح هواپیما نیز دعوت کرده ایم تا در نشست های بررسی سانحه حضور داشته باشند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اوکراین و فرانسه نمایندگان خود را معرفی کرده اند. تیم اوکراینی صبح امروز به تهران آمد و امروز جلساتی داشتیم. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بازدیدهای کارشناسی از فردا با حضور کارشناسان و نمایندگان اوکراین آغاز می شود، ادامه داد: ما در ایران توانایی بازخوانی جعبه سیاه را داریم؛ ضمن اینکه از اوکراینی ها نیز کمک می گیریم. بازخوانی جعبه سیاه چیز پیچیده ای نیست.

جعبه سیاه را بازخوانی می‌کنیم

وی افزود: امکان دارد جعبه سیاه کمی صدمه خورده باشد و مصممیم آن را خودمان بازخوانی کنیم. اما وظیفه ای نداریم جعبه سیاه را به کشور دیگری بدهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره احتمال برخورد موشک اظهار کرد: مسیرهای هوایی همگی بین المللی هستند. ضمن اینکه در همان لحظه ۸ تا ۹ پرواز در حال انجام بود و ۱۰ها هواپیما در حال پرواز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی بودند. چگونه پدافند هوایی موشکی با ارتفاع ۸ هزار پا در چنین شرایطی شلیک می کند؟

عابدزاده یادآور شد: هواپیما تنها ۵ دقیقه در آسمان بود و دو دقیقه قبل از سقوط اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پایی از طریق اپروچ فرودگاه مهرآباد به این هواپیما داده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان