//
کدخبر: ۲۲۰۱۴۵ //

روند افزایشی طلا از سرگرفته شد

قیمت طلا پس از افت حدود یک درصدی در روز گذشته، به دلیل خوش بینی به نتیجه مثبت مذاکرات بریگزیت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بالا رفت.

روند افزایشی طلا از سرگرفته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۴۸۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۴۸۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، استراتژیست اکسی تریدر، ابهاماتی وجود دارد زیرا اتفاقات زیادی پیرامون بریگزیت روی می‌دهد؛ به عنوان مثال اگر مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا و انگلیس درباره شرایط خروج انگلیس از این بلوک توافق کنند، این توافق همچنان باید در پارلمان مورد بررسی قرار گیرد.

اما امضای یک توافق بریگزیت، بازده دارایی‌های سودده را بالا خواهد برد و این موضوع برای قیمت طلا در کوتاه مدت منفی خواهد بود.

بازارها منتظر نتایج مذاکرات بریگزیت هستند و مقامات حاضر در مذاکرات اظهار کرده‌اند که اختلاف نظرات بر سر جدایی انگلیس به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا همچنین از جدال لفظی آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ حمایت شد. به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، تاکنون مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین به خوبی پیش رفته است اما اگر این روند معکوس شود، طلا ممکن است به قیمت بالاتری صعود کرد. این فلز ارزشمند همچنان در محدوده بین ۱۴۷۴ تا ۱۵۱۰ دلار مانده است.

در این بین، بازارهای سهام آسیا به سطح بالاتری صعود کردند و شاخص MSCI بازارهای آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۳۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۴۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۸۸۶ دلار و ۴۴ سنت بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان