//
کدخبر: ۲۱۹۳۰۶ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۰

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۴۱ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش به ۶۰ دلار و ۵۱ سنت رسید

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، پس از آنکه رسانه های ایران گزارش دادند که یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل عربستان هدف حمله قرار گرفته است، قیمت نفت روز جمعه بیش از دو درصد افزایش داشت. همچنین خوش بینی ها در مورد مذاکرات تجاری آمریکا و چین در تقویت قیمت نفت موثر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 41 سنت معادل 2.4 درصد افزایش به 60 دلار و 51 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 15 سنت معادل 2.2 درصد افزایش به 54 دلار و 70 سنت رسید.

گزارش آژانس بین المللی انرژی که در آن پیش بینی شده بود تقاضا برای نفت در سال 2020 تضعیف شود موجب تضعیف رشد قیمت نفت شد. با این وجود، نفت برنت و نفت خام آمریکا اولین رشد هفتگی در طی سه هفته گذشته را تجربه کردند. نفت برنت 3.7 درصد و نفت خام آمریکا 3.6 درصد رشد قیمت هفتگی را شاهد بودند.

تانکر سوئز مکس ایرانی روز جمعه در نزدیکی سواحل عربستان در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت و گزارش های متفاوتی از میزان خسارات وارده به این نفتکش منتشر شد.

شرکت ملی نفتکش ایران گفته نفتکش مذکور خسارت دیده اما وضعیت آن پایدار است و خطر غرق شدن نفتکش را تهدید نمی کند.

جیم ریترزبوش تحلیلگر ارشد بازار نفت در این بازه نوشت: «برآورد ما این است که حادثه حمله به تانکر ایرانی قیمت نفت را یک دلار در هر بشکه افزایش‌داده که در صورتی که اتفاق دیگری رخ ندهد یا ایران کشوری را مسئول این حادثه اعلام نکند در طی چند جلسه آینده خنثی خواهد شد.»

از زمان حمله به تانکرها‌در خلیج فارس و هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی بر فراز آسمان ایزان سطح تنش ها در خاورمیانه بالا گرفته است.

به دنبال حادثه حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات شرکت آرامکو آمریکا‌ در حال اعزام نیروهای بیشتر به عربستان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان