//
کدخبر: ۲۱۵۱۵۹ //

حذف آزمایشی یارانه نقدی ۲۰۰هزار ثروتمند

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ از حذف آزمایشی یارانه ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که توان مالی بالایی دارند خبر داد.

 حذف آزمایشی یارانه نقدی ۲۰۰هزار ثروتمند
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسین میرزایی، سخنگوی ستاد یارانه تبصره 14 در برنامه تیتر دیشب گفت: به دو دلیل تاکنون برای حذف یارانه پردرآمد‌ها اقدام نشده که یکی آن است که داده‌های مناسب در کشور وجود نداشته و دلیل دیگر هم اجتناب از حساسیت‌های اجتماعی که ملاحظه ذائقه مردم را می‌کرده اند، اما وقتی اقدامی به نفع کشور باشد باید شجاعانه عمل کرد.

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با مرور سرگذشت یارانه و بی اعتنایی دولت‌ها به فراهم کردن دولت الکترونیک گفت: باید در سنجش و اجرای آزمون وسع بیشتر دقت شود و نباید دنبال حذف یارانه افراد با درآمد پایین باشیم.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره 14 در ادامه امکان بروز اشتباه را رد نکرد و درباره دلایل آن گفت: برخی بروز مشکل به واسطه حساب بانکی افراد است و گاهی تغییر یا فوت سرپرست خانوار و بعضی وقت‌ها هم تاخیر در پرداخت یارانه از ناحیه بانک هاست.

میرزایی همچنین درباره برآورد‌های میزان حذف یارانه‌ها گفت: برآورد دقیقی ندارد و چیزی حدود 10 تا 15 هزار میلیارد تومان می‌شود.

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید توزیع عمومی و همگانی یارانه ادامه پیدا کند و مجلس باید با وضع قوانین مناسب دسترسی با اطلاعات بانکی و مالیاتی مردم را فراهم کند که اقدامی به نفع کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان