//
کدخبر: ۲۱۴۴۱۷ //
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

بهبود فضای کسب و کار راه نجات بیکای کشور است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه راه نجات معضل بیکاری کشور را بهبود فضای کسب و کار دانست.

بهبود فضای کسب و کار راه نجات بیکای کشور است
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی در جلسه پنجاه و یکم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۲۸ شهریور) با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی اصلی حوزه اشتغال کشور دانست که طی سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی برای کاهش بیکاری کشور داشته و افزود: این برنامه‌ها شامل طرح‌های مختلفی از پرداخت تحصیلات اشتغالزایی گرفته تا طرح‌های روستایی عشایری بوده است که هر یک موفقیت‌های نسبی به دنبال داشت اما نتوانسته نرخ بیکاری کشور را جبران کند.

 وی ادامه داد: مشکل اصلی این طرح‌ها آن است که عمدتا از سوی دولت و حاکمیت ارائه شده و هر زمان که دولت خود را از این طرح ها کنار کشیده فشل مانده‌اند. مگر طرح‌ها و مشوق‌هایی که در اختیار بخش خصوصی واقعی قرار داده گرفته و موفقیت آمیز بوده است.

 عضو هیات رئیسه اتاق  ایران یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال در کشور را بهبود فضای کسب و کار و اهتمام ویژه برای فراهم کردن شرایط کار  بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: اگر فضای کسب و کار بهبود یابد شاهد ایجاد جنب و جوش در کشور و همچنین حرکت حجم نقدینگی کشور به سمت تولید و اشتغال خواهیم بود.

 کاشفی با اشاره به وجود نیروهای تحصیلکرده و توانمند در سراسر کشور، عنوان کرد: حلقه اتصال نیروهای تحصیلکرده با حجم نقدینگی کشور،  بهبود فضای کسب و کار است.

 رئیس اتاق کرمانشاه معتقد است بهبود فضای کسب و کار به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نشان می‌دهد که ایران آماده حضور سرمایه‌گذاران است.

 وی با اشاره به رتبه فضای کسب و کار ایران بین سایر کشورهای جهان، تاکید کرد: بین ۱۹۰ کشور اکنون در جایگاه ۱۲۸ قرار داریم.

 وی معتقد است با ۱۰، ۱۲ اقدام و برنامه اجرایی می‌توان این رتبه را ۵۰ درصد بهبود بخشید و به جایگاه ۶۰ تا ۷۰ دنیا برسیم.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه بخشی از این اقدامات در حوزه قوه قضائیه، بخشی در حوزه دولت و بخشی هم در بخش حاکمیت است.

 کاشفی همچنین خواستار  همکاری شورای سران سه قوه برای بهبود فضای کسب و کار کشور هم شد.

 وی در  ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات صندوق تامین اجتماعی داشت و تاکید کرد: امروز نه تنها این صندوق  انتظارات را برآورده نمی‌کند بلکه خود به نوعی مخل فضای کسب و کار کشور شده است.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت:  نارضایتی چندجانبه از سوی دولت، کارگران و کارفرمایان نسبت تامین اجتماعی ایجاد شده است.

 کاشفی خواستار نجات صندوق تامین اجتماعی از شرایط فعلی شد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات صندوق تأمین اجتماعی قانون مشاغل سخت و زیان آور است که مشکلات زیادی برای تولید و واحدهای اقتصادی ایجاد کرده و نیازمند اصلاح است.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است اگر اجازه ایجاد صندوق‌هایی از سوی بخش خصوصی داده شود هم امکان رقابت و افزایش بهره‌وری بیشتر می‌شود و هم مشکل تامین اجتماعی تا حدودی مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما با سازمان تامین اجتماعی پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه است که اگر این روند به سه ماه یکبار افزایش پیدا کند بخشی از مشکلات بخش خصوصی با تامین اجتماعی کاسته خواهد شد.

 وی از مشکلات هیات‌های حل اختلاف تامین اجتماعی هم یاد کرد که معمولا عدالت اجتماعی در این شوراها رعایت نمی‌شود و بخش خصوصی متضرر اصلی این هیا‌ت‌ها است.

 کاشفی معتقد است اگر این موارد در حوزه تامین اجتماعی اصلاح نشود مشکلات این صندوق پابر جا خواهد ماند و دولت نیز بیش از این نمی‌تواند بار مالی تامین اجتماعی را به دوش بکشد.

 رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه از تدوین سند رونق تولید در استان کرمانشاه هم یاد کرد که در قالب این سند وظیفه هر دستگاه و بخش برای رونق  فضای کسب و کار و تولید مشخص شده است.

 وی با بیان اینکه این سند بدون کم و کاست از سوی شورای اداری استان و شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید، عنوان کرد: برای اولین بار است که یک سند از سوی برخی خصوصی تدوین و اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به پایش مستمر اجرای سند رونق تولید در استان ابرازامیدواری کرد نتایج اجرای این سند را در بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید استان شاهد باشیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان