//
کدخبر: ۲۱۴۱۸۶ //

جزییات نرخ کرایه اتوبوس برای سفر اربعین ۹۸

در ایام اربعین امسال دو واقعه بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید عراق می تواند موج بزرگ مسافرت زائران اباعبدالله (ع) با استفاده از سیستم جاده ای به عتبات عالیات را رقم بزند.

 جزییات نرخ کرایه اتوبوس برای سفر اربعین 98
به گزارش فرتاک نیوز،

27 مهر ماه امسال برابر با ۲۰ صفر و اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) است که در سال های اخیر و پس از سقوط رژیم بعث، به یکی از بزرگترین میعادگاه های جهان تشیع تبدیل شده و هر ساله گروه عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) از سراسر دنیا که گاه تا ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می شود، عازم عتبات عالیات در عراق می شوند.

در سال گذشته تعداد ایرانیانی که از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به زیارت عتبات عالیات رفتند، تا ۲ میلیون نفر تخمین زده شده بود که با توجه به حذف روادید عراق از سفرهای اربعین امسال و همچنین افزوده شدن مرز خسروی به مجموع مرزهای تردد میان ایران و عراق، پیش بینی می شود جمعیت زائران ایرانی اربعین امسال به حدود ۳ میلیون نفر افزایش یابد.

با توجه به تأکید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم افزایش کرایه اتوبوس و دیگر مودهای حمل و نقلی در اربعین امسال، نرخ کرایه اتوبوس ۲۵ نفره تک صندلی تهران-مهران ۹۱ هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که سال گذشته به دلیل آنچه یک سر خالی ماندن اتوبوس ها چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت نامیده شد، ۲۰ درصد به نرخ کرایه حمل افزوده شد که با توجه به تاکید وزیر راه،  امسال نباید شاهد افزایش قیمت باشیم.

کرایه اتوبوس ۲۵ نفره تک صندلی تهران کرمانشاه نیز ۶۶ هزار تومان است که قرار است اتوبوس های درون شهری از پایانه مسافری کرمانشاه تا مرز خسروی مسافران را رایگان حمل کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۱۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان