//
کدخبر: ۲۱۲۷۱۰ //

چه تعداد نماینده طرح شفافیت آراء را امضاء نکردند؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۱۹۵ نفر از نمایندگان طرح شفافیت آراء را امضاء کردند و فقط ۵۰ نفر به آن رأی دادند، گفت: بعید می‌دانم در این مجلس طرح‌هایی مثل طرح شفافیت آراء نمایندگان با قید ۲ فوریت رأی بیاورد.

چه تعداد نماینده طرح شفافیت آراء را امضاء نکردند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام حمایت از بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: تعداد 195 نفر از نمایندگان طرح شفافیت آراء را امضاء کردند و بعد 50 نفر رأی دادند! با همین رأی‌گیری معلوم شد که مجلس مشکل دارد و همین موضوع می‌فهماند که باید رأی‌ها شفاف باشد.

وی با تأکید بر اینکه شفافیت را قبول دارم اما شفافیت باید در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور نهادینه شود، اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود به دلیل عدم شفافیت‌ها است.

زاهدی گفت: مجلس برخواسته از اراده ملت است. شفافیت باید در مجلس بیشتر از جاهای دیگر خودش را نشان دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعید می‌دانم در این مجلس طرح‌هایی مثل طرح شفافیت آراء نمایندگان با قید 2 فوریت رأی بیاورد، اظهار داشت: نمایندگان باید برای رأی‌دهی به این طرح، شفاف و آشکار عمل کنند در غیر اینصورت اگر رأی‌گیری مخفی یا الکترونیکی باشد جواب نمی‌گیریم.

وی افزود: قبلاً هم در صحن مجلس امضاء جمع کردیم و گفتیم که رأی‌گیری‌ها را با نشست و برخواست‌ها شفاف کنیم اما همین نظر ما هم رأی نیاورد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر اراده‌ای برای شفافیت آراء باشد باید به صورت شفاف و به صورت قیام و قعود رأی‌گیری شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان