//
کدخبر: ۲۱۱۳۱ //

یک میلیارد تومان خسارت برای بازار زرگر ها کرمانشاه بر آورد شده است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه گفت:پس از اطفای حریق، کارشناسان سازمان به بررسی علت آتش سوزی و میزان خسارت به مغازه های طعمه ی آتش پرداختند، که کارشناسان میزان خسارت را یک میلیارد تومان بر آورد کرده اند که برخی از مغازه داران دارای بیمه و عده ای دیگر هم بیمه ی ضعیف دارند.

یک میلیارد تومان خسارت برای بازار زرگر ها کرمانشاه بر آورد شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

آتشپاد غلامرضا رضایی امروز در گفتگو یی از کرمانشاه، اظهار داشت: در بارندگی های هفته جاری نیروهای آتش نشانی در کنار نیروهای شهرداری در حالت آماده باش بودند، ونیروهای این سازمان به آبگرفتگی دوباب منزل مسکونی، دوازده مورد آبگرفتگی معابر و به سی مورد از خودروهای گرفتار در گل ولای امداد رسانی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای آتش نشانی قبل از وقوع هر حادثه ی احتمالی برای انجام عملیات آمادگی کامل پشتیبانی را در وقوع حوادث دارند، که در برنامه صبحگاهی  نیروهای ما آموزش ضمن خدمت داشته و بعداز ظهرها نیز تمرینات آمادگی جسمانی را انجام می دهند.

ایشان با اشاره به اینکه ما همواره در حال آماده باش برای امدارسانی و پشتیبانی در برابر حوادث هستیم، افزود: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی در بازار زرگرها با اعزام بیست و دو خودروی آتش نشانی و هفتاد تن از آتشنشانان در کمتر از سه دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه اظهارداشت: پس از اطفای حریق، کارشناسان سازمان ظرف ۴۸ ساعت به بررسی علت وقوع آتش سوزی پرداخته، که علت آتش سوزی سیم کشی غیر اصولی برای روشنایی مغازه ها بوده است، که آتشنشانان با برش سقف شیروانی کانون آتش را پیدا و مهار کردند.

این مسئول آتش نشانی با بیان اینکه این بازار سنتی بیش از پنجاه سال قدمت داشته و از جمله مناطق پرخطر و حادثه خیز است که تمام عوامل مهیا بود که آتش سوزی رخ دهد، افزود: قبل از وقوع آتش سوزی از طرف واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی به صاحبان مغازه های بازار زرگرها، غیر اصولی بودن سیم کشی برق را در مغازه ها تذکر داده بودیم، که به هشدارما توجه نکردند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه کانون حریق انبار کفش بودن است که آتش نشانان با خاموش کردن سقف چهار باب از مغازه ها اجازه ندادند که وسعت آتش به سایر مغازه ها کشیده شود که اکنون سقف این مغازه برداشته و در حال تعمیر آن ها هستند، که در جریان اطفای حریق تنها یک تن از ماموران آتش سوزی مصدوم شده است.

آتشپاد رضایی بیان کرد: اگر اقدام سریع ماموران آتش نشانی در اطفای حریق نبود دامنه ی آتش سوزی گسترده شده و به ناچار برای اطفای حریق از استان های مجاور ماموران آتش نشانی را برای کمک رسانی  و اطفای حریق فرامی خواندیم که با اقدام به موقع ماموران ما ،  آتش خاموش و از گسترش آن به سایر مغازه های دیگر جلوگیری شد.

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان