//
کدخبر: ۲۱۱۰۶۲ //
وزیر جهاد کشاورزی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه عنوان کرد؛

اشتغال و محدودیت آب، دو چالش اصلی در کشور است/ توسعه گلخانه ها در استان مد نظر قرار گیرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت:اشتغال و محدودیت آب، دو چالش اصلی در کشور است.

اشتغال و محدودیت آب، دو چالش اصلی در کشور است/ توسعه گلخانه ها در استان مد نظر قرار گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای دولت در استانداری کرمانشاه برگزار شد اشتغال و محدودیت آب را ۲چالش اصلی در کشور دانست

مهندس حجتی اظهار داشت: در زلزله سال ۹۶ دشمنان سعی داشتند دولت را ناکارآمد نشان دهند اما با تلاش و حضور همه دستگاه‌ها این افتخار نصیب دولت و نظام شد و زلزله به خوبی مدیریت گردید.

 وزیر جهاد کشاورزی افزود: در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی که در اقتصاد کشور ایجاد شد خدا را شاکریم که به ثبات نسبی اقتصادی رسیده ایم.

مهندس حجتی گفت: استان کرمانشاه در بحث آب و خاک در کشور نمونه است و  زیر ساختها و طبعیت زیبایی در استان وجود دارد وبا توجه به تجارت با کشورهای همسایه از جمله عراق و اقلیم کردستان، این استان روز به روز در حال توسعه است

وزیر جهاد کشاورزی اشتغال و محدودیت آب را ۲ چالش اصلی در کشور عنوان کرد و افزود: در بحث توسعه گلخانه عقب هستیم و توسعه می‌تواند در این امر  بسیار مؤثر باشد که در استان کرمانشاه به آن توجه نشده است.

 این مسئول بیان داشت :با توسعه و ایجاد گلخانه می‌توانیم ۸۵  تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی  کنیم و قدم موثری در تولید محصولات  کشاورزی خارج از فصل برداریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بخش کشاورزی اقبال خوبی درزمینه گیاهان دارویی در استان بوجود آمده است که ما مروج آن هستیم وکشت زعفران مورد توجه قرار گرفته اما باید توجه کرد که با وجود رطوبت بالا در استان ممکن است باعث آسیب به پیاز زعفران شود و اگر بی مهابا پیش برویم دچار مشکل می شویم.

حجتی در ادامه بیان داشت: برای آب‌های مرزی در ابتدا ۸۰۰ هزار هکتار زمین در نظر گرفته شد و بر اساس موافقت نامه‌ای که در سال ۹۲ اعلام شد به ۶۰۰ هزار هکتار و در نامه‌ای که به مقام معظم رهبری ارسال شد به  ۴۰۰ هزار هکتار و در نهایت در زمان تحویل با سیستم آبیاری تحت فشار به ۲۰۰ هزار هکتار رسید.

وی در پایان گفت: استان کرمانشاه استانی دارای سهم اراضی آبی پایین است که میتواند توسعه پیدا کند

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان