//
کدخبر: ۲۰۹۹۴۴ //

شریعتمداری: نگاه مردمی‌سازی اقتصاد با اعتماد به تعاونی‌ها مقدور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردمی‌سازی اقتصاد دولتی بهتر از خصوصی‌سازی اقتصاد دولتی است و نگاه مردمی‌سازی اقتصاد دولتی با اعتماد به تعاونی‌ها مقدور می شود.

شریعتمداری: نگاه مردمی‌سازی اقتصاد با اعتماد به تعاونی‌ها مقدور است
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمد شریعتمداری» روز شنبه در مراسم افتتاح ۶۴٣ طرح تعاونی در مجموعه تلاش گفت: اگر تعاونی‌ها یکی از بازوان خصوصی سازی باشند به اهداف خود می‌رسد و سودجویی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در همه دوران‌ها و قدرت‌های بزرگ جهانی مشارکت مردم و تعاونی‌ها را شاهد بودیم و همواره بعد از حوادث ناگوار در جهان به موضوع تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

شریعتمداری ادامه داد: نخستین تعاونی در انگلستان تشکیل شد و در کشور ما نیز نخستین تعاونی در سال ١٣١۴ تاسیس شد؛ در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد مشارکت مردم برای تامین نیازها در قالب تعاونی بودیم اما از دهه ٧٠ به بعد تعاونی ها افول داشتند.

وزیر کار گفت: هم اکنون ٩٣ هزار تعاونی در ١۴ رشته ثبت شده است و بخش قابل توجهی از صنایع صیادی کشور در تعاونی ها شکل گرفته است. ‌

وی اظهارداشت: توسعه بخش تعاون در اصل ١٠٢ قانون برنامه چهارم توسعه تاکید شده و در ماده ١٢۴ برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز آمده است که ٢۵ درصد فروش اموال دولتی برای تقویت بخش تعاون قرار گیرد اما این امر محقق نشده است و امیدواریم گام‌های موثری در این خصوص برداشته شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان