//
کدخبر: ۲۰۸۰۳۹ //
هشدار سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان درباره برخی سایت‌ها؛

خبری نگران کننده برای دریافت کنندگان خدمات تامین اجتماعی منتشر شد

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان این سازمان هشدار داد تا مراقب سایت‌های جعلی ارائه خدمات غیرحضوری باشند.

خبری نگران کننده برای دریافت کنندگان خدمات تامین اجتماعی منتشر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: طی روز‌های اخیر، سایت bamantamin.com در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که متعلق و مورد تأیید این سازمان نیست و مبالغی را جهت ارائه خدمت از درخواست کننده اخذ می‌کند.

او با بیان اینکه انتشار سامانه‌های مشابه و جمع آوری اطلاعات کاربران بدون اخذ مجوز‌های لازم از سازمان تأمین اجتماعی، پیگرد قانونی دارد، گفت: برای صیانت از اطلاعات بیمه شدگان و پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از کد کاربری، گذر واژه و شماره تلفن همراه مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی، توجه به هشدار‌های امنیتی این سازمان ضروری است و مسئولیت هرگونه بهره برداری از سامانه‌های غیرمجاز که مورد تأیید این سازمان نیست، بر عهده فرد بوده و متوجه سازمان نیست.

معیری ادامه داد: مخاطبان تامین اجتماعی باید خدمات غیرحضوری این سازمان را تنها از طریق پورتال رسمی سازمان و سامانه خدمات غیرحضوری دریافت کنند.

او ادامه داد: همچنین مخاطبان این سازمان توجه داشته باشند، هنگام مراجعه به سایت‌های سازمان، از معتبر بودن آدرس نمایش داده شده در مرورگر اینترنتی خود اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تارنما‌های اینترنتی، از بارگیری فایل یا کلیک بر روی پیوند‌های غیرمعتبر که اغلب شامل پیشنهادات متعددی نظیر دریافت سوابق بیمه‌ای و پرداخت اینترنتی لیست حق بیمه و از جمله موبایل اپلیکیشن کارپرداز (استعلام سابقه کار) هستند، خودداری شود.

بیشتر بخوانید:آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بدهکار اعلام شد/ تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنید

او تاکید کرد: با عنایت به افزایش سرویس‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، سپردن نام و رمز عبور و اطلاعات حساب کاربری خود به غیر منجر به تهدیدات و سوء استفاده‌های بعدی از نام کاربری در سرویس‌های سازمان می‌شود؛ بنابراین بیمه شدگان این سازمان از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری، در فضای مجازی اعم از کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی که توسط روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی تأیید و اطلاع رسانی نشده است، خودداری کنند.

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: اپلیکیشن تلفن همراه تأمین اجتماعی من، تنها اپلیکیشن معتبری است که به لحاظ کارکردی و امنیتی مورد تأیید بوده و نگارش جدید آن با قابلیت نمایش سوابق بیمه شدگان، منتشر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان