//
کدخبر: ۲۰۷۷۴۱ //

قیمت طلا صعودی شد

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست های سیاستگذاران بانک های مرکزی مهم جهان در این هفته هستند تا سرنخ هایی در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره به دست بیاورند، قیمت طلا که دیروز به زیر ۱۵۰۰ دلار افت کرده بود، امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

قیمت طلا صعودی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1497 دلار و 7 سنت رسید که اندکی بالاتر از پایین ترین رقم یک هفته گذشته (1492 دلار و 10 سنت) بود که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود.

قیمت فلز زرد روز دوشنبه بیشترین افت روزانه از 19 جولای تاکنون را تجربه کرد و با کاهش 1.2 درصدی به زیر رقم کلیدی 1500 دلار رسید.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1507 دلار و 80 سنت رسید.

امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست های محرک اقتصادی بیشتر در حال افزایش است. گزارش ها حاکی است، آلمان خود را برای افزایش هزینه هایش آماده کرده و بانک خلق چین نیز گام هایی را برای کاهش هزینه استقراض شرکت ها برداشته است.

در عین حال به دلیل افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای پرریسک میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا افزایش یافته و ارزش دلار نیز به نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسیده است.

اکنون سرمایه گذاران روی صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو متمرکز شده اند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. همچنین قرار است سمینار سالانه فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته برگزار شود و سرمایه گذاران به دنبال به دست آوردن سرنخ هایی از سیاست پولی آینده بانک مرکزی آمریکا هستند. آخر این هفته همچنین نشست گروه 7 نیز برگزارخ واهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان