//
کدخبر: ۲۰۷۴۳۵ //

تاثیر حملات یمنی‌ها به عربستان بر رشد نرخ نفت

قیمت نفت بعد از آنکه یمن توانست بزرگترین تاسیسات ذخیره‌سازی نفت عربستان را در مرز امارات هدف قرار دهد حدود یک درصد بالا رفت اما به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی از رفتن به بالای ۶۰ دلار باز ماند.

 تاثیر حملات یمنی‌ها به عربستان بر رشد نرخ نفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 نرخ نفت برنت که روز جمعه روی عدد بشکه‌ای ۵۸ دلار و ۶۴ سنت بسته شده بود، ‌امروز ۴۷ سنت بالا رفت و به ۵۹ دلا رو ۱۱ سنت رسید. نفت شاخص امریکا نیز با رشدی ۴۴ سنتی از ۵۴ دلار و ۸۷ سنت به ۵۵ دلار و ۲۵ سنت صعود کرد.

حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان از جمله دلایل افزایش نرخ نفت بود، اما نگرانی درباره شرایط اقتصاد جهانی سبب شد این رشد نرخ محدود باشد.

همچنین صحبت‌ها درباره کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک در سال آینده میلادی برای کنترل قیمت‌ها بر نرخ نفت اثر مثبت داشته است.

پایان توقیف نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس ۱) نیز مانع از رشد بیشتر نرخ نفت شده زیرا سایه تنش در این زمینه را تا حد زیادی از بازار نفت دور کرده است.

خوش‌بینی کلی درباره اینکه شاهد جنگ تجاری نابودکننده نخواهیم بود و همچنین اینکه حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفت و گاز عربستان به بازار نفت یادآوری کرد که تنش‌ها در خاورمیانه همچنان پابرجا هستند، به نرخ نفت سود می‌رساند.

اما با توجه به نرخ کنونی نفت و با توجه به سمت و سوی حرکت تقاضا، بسیار محتمل است که اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید نفت را دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۴۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان